personligen vill jag ha nära till garaget, helst ihop med huset. jag skulle inte lägga garaget i bakkant så du får 20m uppfart, det känns som försvunnen tomt för mig, samt trist när det snöar.
jag hade nog gått på första och försökt få upp garaget lite samt sänka huset om det går för att minska höjdskillnaden där. men svårt att veta utan att se bilder och få en känsla för området. du vill aldrig hamna i en grop eller få den känslan.
den som ändrar marknivå är ansvarig att ta hand om det, bygga mur, vatteavrinning etc så jag skulle snackat lite med grannarna för att se vad de tänker.