995 läst ·
3 svar
995 läst
3 svar
Planering av nytt kök
Håller just på att planera vårt nya kök som vi måste fixa då vi fått en vattenskada av vårt nuvarande kylskåp. Jag har dock lite huvudbry gällande framförallt golvet. Jag kommer lägga in golvvärme när jag ändå får nytt golv, men, sen blir det svårt. Jag har Berg och Berg Småland inlagt i sovrummet nere och kommer lägga det i hallen och vardagsrummet framöver, jag vill gärna ha så enhetligt som det bara går och inte en massa olika typer av golv. Däremot är jag osäker på om jag vill ha det i köket då vi spiller, tappar, dräller, drar in sand och grus till höger och vänster, kort sagt vi är inte så ordentliga och försiktiga när det gäller vårt köksgolv och jag är osäker på om det kommer slitas fort. Jag gillar inte slitna golv och är rädd att jag skulle få psykbryt för varje nytt märke i det nya golvet. Det har fått mig att fundera på stengolv, vanligt klinkers tycker jag inte om av en mängd anledningar, men jag har sett en del snygga mörka stengolv och det här har skapat en hel del huvudbry. Det finns fördelar och nackdelar med bägge och sen kommer faktorn av att vi har tänkt att ha valnötsluckor på underskåpen och vita högblanka överskåp och rostfria vitvaror. Vad kommer se snyggast ut, ett antracitgrått nästan svart golv eller ett mörkt ekgolv? Vad skulle andra göra och varför. Jag är helt rådvill och måste få lite argument och åsikter utifrån så jag har något att hänga upp det på, för som det är nu är det förvirrat.
valnöt och mörk ek blir kanske för mycket av det goda i samma rum. Valnöt har oftast en dominerande uttryck och resten bör hållas på mer diskret nivå. Jag skulle välja sten/klinker men definitivt inte antracit/svart av praktiska skäl. Mörk/svart golv ser bra ut bara på bild och en kort stund efter städning
.
gaia
gaia
Jag köper det du säger med att ek och valnöt kan bli för mycket av det goda. Däremot om jag ska ha klinker, och jag har hittat en som är snygg, lhådös platta som heter name, slät, stor och med skarpa kanter, men du tror att med mörka plattor blir det "skitigare"
Mörka plattor = Omöjligt att hålla rent.Fabbe skrev:
Klicka här för att svara