Hej!

Jag är i planeringsstadiet i att bygga en innervägg med två IKEA pax "inbyggda". Jag har CADdat lite och detta är vad jag kommit fram till. Jag ska även nämna att jag har inte tidigare erfarenhet av sånt här och det är mitt första större projekt i huset (jag är en glad amatör). Så jag vill kolla med er vad ni tycker.

Måtten behöver ni ju inte kontrollera om ni inte ser något helt tokigt såklart. Utan jag undrar mer rent byggtekniskt om jag ritat/tänkt rätt och vad ni tycker om det hela.

En sak jag speciellt undrar över är till höger i min ritning där regeln sitter i väggen. Lägger man en hel 900OSB mot väggen och sen tar 45CC ifrån den kanten längst in mot väggen? Första regeln kommer från höger blir ju 2,25 cm förskjuten och sen blir resten av reglarna 45CC från andra regelns placering.

Sen sak till: 3000 mm garderoben, hur skulle ni göra till höger? jag har ritat dit 3st reglar som jag tänkte garderoben får stå mot. det blir ju 45 mm springa där, räcker det för att öppna en IKEA PAX dörr och samtidigt kunna dra ut en låda? jag måste ju kunna öppna dörren mer än 90 grader ifall det blir lådor i hörnet.

Vad tror ni om 5 mm utstick av garderoberna? Hur har ni gjort med golvsockel på pax?

Mvh
Vildmark

• CAD-ritning av en planerad innervägg med måttmarkerade sektioner för integrering av IKEA PAX garderober.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.