Har läst har och et är en fundering jag har som "polleten vill inte riktigt ramla ner"
Ska börja skissa på ett gästhus som ska ha inbyggdd bastu och frågan som är;
Hur byggs den in mot befintliga väggar, två väggar som vätter mot utsidan.
Panel
spikläckt
vindskydd eller utegips/asfaltsbord? Vet inte vad som är bäst lämpat.
Issolering
papp, ej plast då den kommer också inte vara uppvärmd till och från.
Gips om det behövs där?
sen kommer bastuns innervägg och vad är bästa lösningen inna bastupanelen kommer upp?
Gällande frånluften, lan den gå i ett rör i taket tillbaka till framsidan av bastun med ventil i taket? Hoppas att ni förstår??
Annars får den gå ut i det fria, det kan ev. skapa undertryck så att inte luften cirkulerar??
Det kommer givetvis vara vedeldad