73 254 läst ·
19 svar
73k läst
19 svar
Planerat strömavbrott 6 timmar påverkan kyl o frys
Frysar brukar ha en "super"-knapp eller motsvarande som sänker temperaturen rejält, tryck in den när du går och lägger dig så är frysen riktigt kall när strömmen bryts.
Appropå det där med ersättning så inträffar det faktiskt att folk verkligen har oxfilé och får ersättning för den. En bekant fick en massa "ersatt" mat från nån av sina bekanta, med tanken att ge maten till hundarna som min bekant hade. Det visade sig dock att den maten var helt okej, så det åts en del oxfilé & co där
Appropå det där med ersättning så inträffar det faktiskt att folk verkligen har oxfilé och får ersättning för den. En bekant fick en massa "ersatt" mat från nån av sina bekanta, med tanken att ge maten till hundarna som min bekant hade. Det visade sig dock att den maten var helt okej, så det åts en del oxfilé & co där
Medlem
· Västra Götaland
· 118 inlägg
Angående att storhandla så borde det väl eg vara en bra idé? Ju mer kyld massa i skåpet desto längre håller det kylan, eller tänker jag fel nu?
Nej, du tänker inte fel. Men genom att göra på det viset kan man säga att du ökar insatsen och skulle något gå fel blir ju konsekvensen allvarligare jämfört med att bara ha en halväten gurka i kylen.PHermansson skrev:
Huruvida maten klarar sig eller inte har nog avhandlats redan.
Klicka här för att svara