Hej
Sitter och planerar på att göra en vinkel ut på huset där tanken är att jag på den delen skall ha upp till knock. Men har svårt att se framför mig höjden jag skall sätta upp till knock så undrar om här finns någon kunnig som har lite tips att börja arbeta in?
Utbyggnaden kommer bli ca 6mbrett x7m längd.
Kom gärna med tips och bilder om ni har😊

Du får nog försöka förklara lite bättre. Och du menar nog nock...

M _marton_ skrev:
Hej
Sitter och planerar på att göra en vinkel ut på huset där tanken är att jag på den delen skall ha upp till knock. Men har svårt att se framför mig höjden jag skall sätta upp till knock så undrar om här finns någon kunnig som har lite tips att börja arbeta in?
Utbyggnaden kommer bli ca 6mbrett x7m längd.
Kom gärna med tips och bilder om ni har😊
Ja precis menar nock!
jag kommer invändigt ha öppet till nock på denna del.
Men har ingen aning om vad man ska ha för nockhöjd.
Vill du skapa ett en utbyggnad som känns stor med mycket rymd i. Men följer jag mitt 1,5plans hus blir ju höjden ca 5 meter vilket blir lite väl högt.

Det är ett ryggåstak du kommer att bygga och du kan utgå från den höjd du önskar. Ev. får du kompromissa med utseendet utvändigt på huset och beroende var det ligger. Är det inom detaljplan kan det finnas begränsningar. Har byggt ut i vinkel på en av våra fastigheter, men enplans och då blev det samma takhöjd som det ursprungliga huset. En bekant byggde nytt med den delen du ska bygga ut som suterräng och vardagsrum, där byggdes det med 5-6 m höjd, glasat, och hela taket utvändigt hamnade "plant" i nock.
Om du söker på ryggåstak kommer du få flera exempel på hus/rum med den konstruktionen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.