Som rubriken lyder. Min gamla Kärsher högtryckstvätt la av i helgen. Det var en enkel konsumentprodukt med säker minst 15 år på nacken. Nu när jag ska köpa ny så vet jag inte hur mycket jag måste kosta på för att få något vettigt. Jag ska inte göra något speciellt med den. Sporadisk användning i trädgården.

Hur mkt måste man kosta på för att komma över skamgränsen prestandamäsigt? Är det någon som kan rekommendera någon speciell modell? Jag är tacksam för rådgivning. Är det bara åka på bauhaus och köpa en kärscher för 2-3 000 SEK?

Från egen erfarenhet,
Kända märken funkar. Varuhusmärkena är inte värt ett dugg.

• Gilla
rakt09 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Jag hade köpt en billigare proffsprodukt istället för dom där plastvagnarna som säljs till privatpersoner.

Vad är då en billigare proffsprodukt?

Jag vet inte vilken modell den gamla var. Men det var säkert en Kärcher K4 eller K3. Den funkade ju fint till enklare saker. Den höll i alla fall i 15+ år.

Men ge gärna exempel på billigare proffsprodukter.

RoTe
O Olf Oggler skrev:

Jag vet inte vilken modell den gamla var. Men det var säkert en Kärcher K4 eller K3. Den funkade ju fint till enklare saker. Den höll i alla fall i 15+ år.

Kränzle brukar vara bra t.ex.

Mugmaz Mugmaz skrev:
Jag använder själv AVA.

[länk]
Det där var ett konkret tips. Tack för det. Är AVA på något sätt bättre än tex Kärcher. Min gamla högtryckstvätt som numer ej funkar var en Kärcher K3. En sådan kostar ynka 1600 SEK såg jag nu.

om du inte är priskänslig och uppskattar smidighet kan jag rekommendera makitas 2x18 volt högtryckstvätt. skönt kunna ansluta till vattenslangen, eller det medföljande karet.

färdigt. men det behövs ett gott förråd av batterier.

när det är sagt använder jag för rengöring på tomten oftare lövblås, eller varför inte den lilla blåsen das180. den tillsammans med en rotborste fixar rent utemöblerna på nolltid. eller bosset i kläderna efter en mtb-tur

O Olf Oggler skrev:

I Kärsers fall är det ( var tidigare iaf) 5 serien och uppåt som har betydligt bättre innehåll i pumpen än de lägre serierna, tror det var nått med keramiska kolvar och hård förkromade lopp i pumphuset.
Min, tror den heter K5.85 köpte jag 2009 har inte stökat än, mer än att en insekt byggde bo i slangen förra våren.
Utförandet, att maskinen är hög och ramlar omkull när man drar i slangen är värdelöst, men den tvättar bra, väsnas inte så mycket.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.