När vi ändå snackar golvvärme. Ska man lägga slang i golv där det kommer vara garderober och köksstommar?

G goosen skrev:
När vi ändå snackar golvvärme. Ska man lägga slang i golv där det kommer vara garderober och köksstommar?
Det går bra, har lite med indelningen mellan slingorna, kan bli att plats under ett skåp kan användas för att komma tillbaka till rätt läge. Sen det med att lägga slangen, du ska se till att framledningen på slangen läggs utmed yttervägg, där det är som kallast och gärna då så närma det går ut mot vägg och tillbaka , så det blir två rader utmed yttervägggarna och sedan inåt. Det gäller även att rita upp hur kanalisationen ska passa, så du vet hur det blir,

P
K kniv skrev:
Onödiga pengar, skär en 20cm slits så går det bra
Det här hade jag velat veta mer om.
Ska man kapa slangen längsgående rakt igenom eller bara en 'sida'?

K
Inte säker jag förstår riktigt hur du menar, men mät ca 20 från änden. Sen skär du ”diagonalt” från ditt märke till änden på motsatt sida. Ungefär. Behöver inte vars exakt, men det gör änden mycket böjligare och med några droppar diskmedel på var det absolut inga problem att trycka på även i tajta svängar (även om det bästa att att ha ganska stor radie på svängarna på skyddsröret).

• Gilla
PappasHammare
  • Laddar…
H
G goosen skrev:
Golvvärmebutiken kan jag inte annat än rekommendera. Kunnig och bra service!

yes har tänkt att köpa grejerna där. Såg även att LK har en ”Spets” man sätter i röret för dragning i tomrör
Rinkeby rör kolla deras priser först.

H
G goosen skrev:
Under skåpen har du ingen nytta av värme rör, under kyl och frys ska du absolut inte ha några rör.
Under en flyttbar garderob kan du ha värme rör ifall du vill ändra placeringen senare. Under en fast garderob skulle inte jag sätta värme rör. Är det parkettgolv så mår inte parketten bra av att ha värme instängd under en garderob.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.