18 821 läst ·
36 svar
19k läst
36 svar
Planera litet badrum ca 2kvm
Du kan välja en låg fixtur till toaletten och vid handfatet kan du dra ner höjden på inbyggnaden så den bara går över avloppet så att du få handfatet ända in mot den riktiga väggen, på så vis skapar du ytterliggare lite utrymme. En tanke som slog mig bara.
Medlem
· Stockholms län
· 186 inlägg
HIttat ett jätte fint kakel/klinker som jag skulle vilja använda mig av. Men de är 30x60 och blir de kanske lite väl stort i mitt lilla badrum som är på 137x167cm? Här i länken nedan har de använt de plattorna och den storleken i ett mindre badrum, ser väl inte så tokigt ut eller vad säger ni?
http://www.skonahem.com/Core-Pages/Image-Galleries/Badrum-galleri/?p=221
http://www.skonahem.com/Core-Pages/Image-Galleries/Badrum-galleri/?p=221
Ja, dom är snygga, vi har 60x30cm bronsplattor i duschen, och det kan mycket väl vara precis dom på bilden 
Fast det på bilden ser ut att vara mer långsmalt än 1:2. Men det kanske är aspekten på bilden som är lite off.
Fast det på bilden ser ut att vara mer långsmalt än 1:2. Men det kanske är aspekten på bilden som är lite off.
Ja du, därom tvistar de lärde. Det blir snyggast med så stora plattor som möjligt, ta bort lite grann på vardera sida, är tydligen standard. Själv gjorde jag bedömningen i vårat badrum, som råkar ha hela 13 olika "vägg-sidor" att det blev snyggast i samtliga fall att ha hela plattor och bara kapa i ena änden. Sen kan det låta lite konstigt att vi på 1,5 vägg satte plattorna omlott, så då blir det ju kapat i varannan ändå på vartannat skift. Men det blev snyggast så tyckte viJF. skrev:
För vägghängd toalett?
Du skulle ju kunna lägga en skarv mitt i, men det blir inget snyggt, tycker jag. En annan möjlighet som jag tillämpade på ett ställe där det blev ca 2cm över, är att köpa mosaik av någon sort och sätta på ena eller bägge sidorna. Vi valde en lite udda mosaik som bröt helt, den kom längst in i ett hörn och syns inte så tydligt, men när man upptäcker den blir det lite "nämen titta där, hmmm, undrar vad mer som finns att upptäcka"
I ditt fall blir det kanske lite mer framträdande. Men en metall-mosaik kanske skulle bli en snygg inramning mot kopparkaklet.
Du skulle ju kunna lägga en skarv mitt i, men det blir inget snyggt, tycker jag. En annan möjlighet som jag tillämpade på ett ställe där det blev ca 2cm över, är att köpa mosaik av någon sort och sätta på ena eller bägge sidorna. Vi valde en lite udda mosaik som bröt helt, den kom längst in i ett hörn och syns inte så tydligt, men när man upptäcker den blir det lite "nämen titta där, hmmm, undrar vad mer som finns att upptäcka"
