Efter mycket funderande på kammaren... så testar jag om ni kan komma med lite ideer angående omplanering av vår ovanvåning. Huset byggt 1926, ovanvåning renoverad mitten på 80-talet, takkupa badrum mm. Nu är badrummet tyvärr helt slut och då vill jag passa på att ev planera in det lite bättre. Konstruktionen idag är inte helt lyckad då ingångarna till ena sovrummet , badrum, klädkammare är samlade kring murstocken. Trångt och ganska mörkt. Nedan finns ritningar hur det ser ut idag och tom ritning som jag använt för mina ideer. Jag har exempelvis placerat badrummet i takkupan med allrum på dess nuvarande plats m.m. Minimum 3 sovrum behöver vi. Har tredje barnet på väg och funderar därför på ytterligare 1 sovrum alt kombinerat sovrum/allrum för den minsta.

• 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Skapa konto
Jag tycke att er övervåning är ganska bra planerad utifrån de fasta förutsättningar som finns, dvs trappa och murstock. Visst förstår jag att det känns lite mörkt och prångigt men med tanke på murstockens placering i förhållande till gavelfönstren, så ser jag ingen möjlighet att placera sovrumsdörren annat än vid murstocken.

Jag har gjort ett förslag (som jag inte tycker är bättre än ursprungsplanlösningen). Enda fördelen är väl att det finns ett fjärde sovrum. Jag är inte ens säker på att det funkar att göra så hör eftersom jag inte har några mått.

• plan1.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.