4 954 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Plan & Rikthyvel scheppach hm0 solo till hobby
Hej! Har någon erfarenhet av en sån här maskin?
Tänkte ha för hobbyverksamhet och kommer inte användas jätte frekvent då jag inte har tiden.
Så tänkte Max lägga 5000:- kanske.
Har möjlighet att köpa en HM0 solo men några extra skär för 2500:- är det rimligt?
Hoppas någon har bra svar att komma med!
Tänkte ha för hobbyverksamhet och kommer inte användas jätte frekvent då jag inte har tiden.
Så tänkte Max lägga 5000:- kanske.
Har möjlighet att köpa en HM0 solo men några extra skär för 2500:- är det rimligt?
Hoppas någon har bra svar att komma med!
Jag har haft en och sett till storlek och pris är det en helt ok maskin.Pelle Jo skrev:
Var dock uppmärksam på matarrullarnas skick. De består av en stålaxel som är täckt av en plast som spontant faller sönder 30-40 år efter tillverkning som det verkar. Det går att laga (finns tråd om det här ngn stans) men inte utan en hel del besvär.
Tack för svar! Går det köpa nya rullar med eller är det uteslutet?nanowire skrev:
Jag har haft en och sett till storlek och pris är det en helt ok maskin.
Var dock uppmärksam på matarrullarnas skick. De består av en stålaxel som är täckt av en plast som spontant faller sönder 30-40 år efter tillverkning som det verkar. Det går att laga (finns tråd om det här ngn stans) men inte utan en hel del besvär.
Klicka här för att svara