Hej! Har någon erfarenhet av en sån här maskin?
Tänkte ha för hobbyverksamhet och kommer inte användas jätte frekvent då jag inte har tiden.
Så tänkte Max lägga 5000:- kanske.
Har möjlighet att köpa en HM0 solo men några extra skär för 2500:- är det rimligt?
Hoppas någon har bra svar att komma med!

Jag har testat en likadan och var inte så förtjust. Den saknas precision och borden är för korta. Det är inget roligt att snickra med hyvlade plankor som inte är raka.

Tilman Tilman skrev:
Jag har testat en likadan och var inte så förtjust. Den saknas precision och borden är för korta. Det är inget roligt att snickra med hyvlade plankor som inte är raka.
Okej tack för svar!

Pelle Jo Pelle Jo skrev:
Okej tack för svar!
Jag har haft en och sett till storlek och pris är det en helt ok maskin.
Var dock uppmärksam på matarrullarnas skick. De består av en stålaxel som är täckt av en plast som spontant faller sönder 30-40 år efter tillverkning som det verkar. Det går att laga (finns tråd om det här ngn stans) men inte utan en hel del besvär.

nanowire nanowire skrev:
Jag har haft en och sett till storlek och pris är det en helt ok maskin.
Var dock uppmärksam på matarrullarnas skick. De består av en stålaxel som är täckt av en plast som spontant faller sönder 30-40 år efter tillverkning som det verkar. Det går att laga (finns tråd om det här ngn stans) men inte utan en hel del besvär.
Tack för svar! Går det köpa nya rullar med eller är det uteslutet?

Pelle Jo Pelle Jo skrev:
Okej tack för svar!
Å andra sidan är 2500kr ett bra pris och du kan troligtvis sälja den utan förlust om den inte räcker längre för dina behov.

Pelle Jo Pelle Jo skrev:
Tack för svar! Går det köpa nya rullar med eller är det uteslutet?
ClasOhlson hade iaf tidigare reservdelar men vet inte de fortfarande har kvar.

J
Jag har ganska nyligen köp rullar på Classe till min HM2. Plano Maskin brukar ha reservdelar också.

Ok tack! Blev köp igår och rullarna håller nog inte superlänge till.

nanowire nanowire skrev:
ClasOhlson hade iaf tidigare reservdelar men vet inte de fortfarande har kvar.
Var och köpte maskinen igår och mycket riktigt så börjar det bli lite sprickbildning i gummit! Fick ner den till 1800:- iallafall. Tack för hjälpen! :)

Pelle Jo Pelle Jo skrev:
Var och köpte maskinen igår och mycket riktigt så börjar det bli lite sprickbildning i gummit! Fick ner den till 1800:- iallafall. Tack för hjälpen! :)
Kul! Lycka till nu med maskinen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.