Hej,

Jag letar efter plafond och/eller spotlight (3 lampor) för enkel installation med krok samt den "gamla" standardkontakten i taket. Ser att många (alla?) av IKEAs plafonder/lampor specifieras som "fast installation" och manualen visar endast hur man kopplar in lösa sladdar från taket, inte "koppla", varför? Vad har ni för tips på lämpliga produkter? Vill att det ska vara enkelt och säkert.

Tack på förhand :)

B
Tycker de flesta armaturer säljs med en "sockerbit" som anslutning, fritt fram att koppla in en gammal hederlig lampkontakt där.

F
P PalleKuling-1 skrev:
Hej,

Jag letar efter plafond och/eller spotlight (3 lampor) för enkel installation med krok samt den "gamla" standardkontakten i taket. Ser att många (alla?) av IKEAs plafonder/lampor specifieras som "fast installation" och manualen visar endast hur man kopplar in lösa sladdar från taket, inte "koppla", varför? Vad har ni för tips på lämpliga produkter? Vill att det ska vara enkelt och säkert.

Tack på förhand
Ikea Nymåne går med krok. Är en bygel man trycker in över kroken.

https://www.ikea.com/se/sv/p/nymane-led-plafond-vit-60526047/
Instruktioner för montering av Ikea Nymåne taklampa med krok och bygel, inklusive kabelanslutning och detaljerad upphängning på krok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P PalleKuling-1 skrev:
Hej,

Tack på förhand :)
Men du jan ju skruva bort den vita plattan i taket med kroken på. Och montera lampan direkt ovanpå hålet som då blir. Inga problem. Spar alla delarna om du vill montera tillbaka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.