Hej undrar över om ni kan hjälpa mig med mitt kommande projekt?

Det jag vill ha hjälp med är hur jag ska dela upp rören från fördelaren? Och vilken dimension man kan tänkas behövas?

Det går nu gröna stålrör som stam med ¾” från elpanna, kan tillägas att radiatorerna i huset är väldigt små så man kanske måste gå upp i dimension för framtida VP?

Det som jag tänkte börja med är golvvärme badrum 6kvm, rör till handukstork ,radiator Sovrum vägg i vägg badrum samt radiator hall utanför badrum. Tanken är att i framtiden byta rör ut rum för rum

Går det att dra rör från ett fördelarskåp som jag tänkt placera i pannrum mittemot ”MATrum” till hela huset eller måste man dela upp varsin kortsida med varsitt fördelaskåp?

Det sitter 1 fördelar i vägg mellan Entre och matplats på bottenplan, vet ej om det sitter en på andra kortsidan, varje plan är 60 kvm.

Tacksam för hjälp
MVH Nykan

Skickar med bilder där jag ritat med rött var radiatorena sitter samt röd slinga där jag ska lägga golvvärme. Svart på ritning är rör som går
I framtiden är det även tänkt att ha golvärme i hela bottenplan

• Arkitektonisk ritning eller planlösning med överstrukningar i rött och svart, markerat "KÄLLARPLAN", skala i centimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av bottenplan: vardagsrum, kök, matplats, sovrum, hall, och toalett. Markeringar i rött.
    Skapa konto
  • Byggnadsritning av övre plan, markerade dörrar, sovrum, balkong, handskrivna anteckningar med rött.
    Skapa konto
  • Teknisk ritning, sektion A-A, kylskåp eller liknande apparat, annotationer, måttsatt, ingenjörsskiss.
    Skapa konto
  • Ritning med mått och detaljer, möjligtvis arkitektur eller konstruktion, liggande orientering, teknisk dokumentation.
    Skapa konto
  • Metallrör med böj, skarvade, isoleringstejp, tecken på åldring och användning, installationsbakgrund.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.