Tjenare, håller på att dra lk rör i rör pex till en lägenhet. Fördelarskåpet får inte plats i badrummet, men därimot så finns det ett utrymme våningen ovanför badrummet. Där finns både plastmatta och golvbrunn. Min fundering är om det gör något att fördelarskåpet sitter våningen ovanför alla anslutningar till blandare etc?
Tänker att gravitationen gör att det blir lite konstigt med lekageindikation. Men har inte hittat något på säker vatten eller lk:s hemsida om att det inte är tillåtet.