P
Var brukar man placera styrenheten för golvvärme? Har man den i fördelarskåpet?

Golvvärme styrenhet och temperaturregulatorer för rum, modell "Trådförbunden Rumsreglering Bas S2".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Tack. Ja det verkar ju finnas plats högst uppe. Mitt skåp är ett sådant och det verkar finnas gott om plats.

Hur är det med 220v i du sånt skåp. Nu ska ju inget läcka.. Men man vet ju inte. Skåpet i sig är ju inte jordat och styrenheten är inte vattentät.

Väggmonterad fördelarskåp med plats i överkant, ojordad med flera anslutna rör och ventiler, ej vattentät styrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

R
Ett hett tips , en del glömmer att dra fram 230 till lådan , det går bra att borra hål för slang uppifrån till höger eller vänster i lådan , slangen ska vara ca 30 cm in i lådan och vägguttaget sätts efter när fördelarna är på plats
Sedan glöms det lite för ledningar till givarna som ska ut till respektive rum , antingen drar man en 4 ledare
EKKX 4X0,5 till varje rum till skåpet eller så kan man sätta en dosa någonstans och dra EKKX 4X2X0,5
( räcker till 2 st givare ) och delar av . eller 10X2X0,5 ( räcker till 5 st givare ) och delar av
Alla slangar som jag tror det blir ska komma in uppifrån i lådan , bara borra hål i lådan

.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Japp. Du har rätt. Det står EKKX 4x0.5 till varje rumsgivare. Det finns knockouts samt gummitätning för kabelgenomföring.

Du var ju en tanke med ett uttag i skåpet. Hade annars tänkt att boxen skulle vara fast ansluten.

R
I bland är det lite knöligt att komma fram till olika rum , då kan man göra som jag beskrev , men det får du se hur det är , och välja allternativ själv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.