Vilket slit att bestämma placering och sedan installera all dessa små spottar!
Ett par sådana här
423326.jpg
eller sådana här
423364.jpg
Så är problemet löst. Och det är lätt att justera exakt vart lamporna skall lysa :)
(Men under överskåpet blir det ju lite värre förstås)
 
I ibkcad skrev:
Vi har tydligen olika uppfattningar om GU10, inget fel i det ;)
Det som är sämre är livslängden som bara är en knapp tredjedel så jag måste således upp på en pall och byta två ggr extra inom samma period. Kostnaden för mina beräknade 50000h blir 55kr men jag behöver inte tillkalla någon elektriker som byter den fast inkopplade armaturen (om man nu valt 230).
Det handlar ju mycket om tycke och smak. Men sätt armaturerna bredvid varandra så ser du skillnaden. Sen kanske vi har olika kunskap om ljus.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.