F Jukkasjärvi skrev:
Man kan absolut både isolera och värma tanken med elslinga under tanken om man absolut inte vill gräva ner, annars kommer tanken att frysa ihop/sönder.
Om den läggs i sluttning så kan du bygga ex altan över (med lucka i altanen för slamtömning), vet dock inte hur det ser ut vid ditt torp.
Lösning med isolerad tank är varken snygg eller smidig.
Jag hade grävt ner

ang fall så ska du ha 1-2% fall på avloppsledning så vatten, fekalier och papper åker i samma fart mot tanken
Tyvärr , ibland papper inte åker med samma
fart mot tanken om det inte finns tillräckligt med vatten. Det bildas farthinder i avloppsröret .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.