Man kan absolut både isolera och värma tanken med elslinga under tanken om man absolut inte vill gräva ner, annars kommer tanken att frysa ihop/sönder.
Om den läggs i sluttning så kan du bygga ex altan över (med lucka i altanen för slamtömning), vet dock inte hur det ser ut vid ditt torp.
Lösning med isolerad tank är varken snygg eller smidig.
Jag hade grävt ner
ang fall så ska du ha 1-2% fall på avloppsledning så vatten, fekalier och papper åker i samma fart mot tanken