Tjena, jag behöver lite hjälp med hur jag skall placera plasten.
Det är nämligen så att jag ska isolera med ull på övervåningen i ett hus med spån. Jag kommer skärma av spånet med masonit (eller om ni har ett bättre alternativ) som är den lila avskärmningen på bilden.
Blå strecken är plasten.
Gult är ull och brunt är spån.

Men hur bör jag göra? ett fjärde alternativ är väll att fortsätta med plasten en bit ner på spånet antar jag.

Skiss med fyra alternativ för att placera plast vid isolering med gult för ull och brunt för spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Testar igen....
Eller frågar jag fel? :D

Rickard.
Gå förbi bjälklaget och överlappa skarven mellan materialen med ~10cm och täta så gott det går med exempelvis tejp.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Gå förbi bjälklaget och överlappa skarven mellan materialen med ~10cm och täta så gott det går med exempelvis tejp.
Ahh, tack tack . Så alternativ 4 typ? Om jag förstår dig rätt. 10cm efter masoniten

Rickard.
Ja precis.

Blev lite osäker på vad som blir bäst ändå. Jag visar med en bild hur de ser ut. Men de kan bli lite bökigt att komma ner mellan reglarna med plasten. Så alternativet är väll att skära rimpor sätta ner i vara fack å sedan tejpa ihop dom med väggplasten. Eller kan man göra på något annat sätt som kan vara lämpligt?

surris
Antar att det inte är någon plast på väggarna på nedervåningen? Gör det som blir lättast isf. Sluta med plasten vid bjälklaget.

surris mattias1jonsson skrev:
Antar att det inte är någon plast på väggarna på nedervåningen? Gör det som blir lättast isf. Sluta med plasten vid bjälklaget.
Aldeles riktigt, tack för svar. Då gör jag som en knix runt bjälken

De fick bli såhär, de bode väll duga. Vindpapp och masonit mellan ull och spån.

• Isolering mellan takstolar med vindpapp och masonit, tejpade skarvar, på ett vindsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.