Byggahus.se

Placering av plast

1. G
    Medlem Nivå 5
    Tjena, jag behöver lite hjälp med hur jag skall placera plasten.
    Det är nämligen så att jag ska isolera med ull på övervåningen i ett hus med spån. Jag kommer skärma av spånet med masonit (eller om ni har ett bättre alternativ) som är den lila avskärmningen på bilden.
    Blå strecken är plasten.
    Gult är ull och brunt är spån.

Men hur bör jag göra? ett fjärde alternativ är väll att fortsätta med plasten en bit ner på spånet antar jag.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2019-9-23_13-9-43.png

2. G
    Medlem Nivå 5
    Testar igen....
    Eller frågar jag fel? :D

3. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 10
    Gå förbi bjälklaget och överlappa skarven mellan materialen med ~10cm och täta så gott det går med exempelvis tejp.

4. G
    Medlem Nivå 5
    Ahh, tack tack . Så alternativ 4 typ? Om jag förstår dig rätt. 10cm efter masoniten

5. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 10
    Ja precis.

6. G
    Medlem Nivå 5
    Blev lite osäker på vad som blir bäst ändå. Jag visar med en bild hur de ser ut. Men de kan bli lite bökigt att komma ner mellan reglarna med plasten. Så alternativet är väll att skära rimpor sätta ner i vara fack å sedan tejpa ihop dom med väggplasten. Eller kan man göra på något annat sätt som kan vara lämpligt?

7. M
    Allvetare · Nivå 6
    Antar att det inte är någon plast på väggarna på nedervåningen? Gör det som blir lättast isf. Sluta med plasten vid bjälklaget.

8. G
    Medlem Nivå 5
    Aldeles riktigt, tack för svar. Då gör jag som en knix runt bjälken

9. G
    Medlem Nivå 5
    De fick bli såhär, de bode väll duga. Vindpapp och masonit mellan ull och spån.

• Laddar…