4 473 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Placering av nätverksuttag i förhållande till eluttag
Finns det någon standard för hur nätverksuttag och eluttag som ska sitta bredvid varandra bör förhålla sig till varandra? (Avstånd i sidled, höjdjustering (rak överkant, samma avstånd över golv till dosans mittpunkt, eller annat?))
Nej, går utmärkt att sätta i dubbeldosa med dubbelram om man vill det.G Gramphos skrev:
Sätter man 2-vägs elluttag får man sätta separata dosor men precis bredvid varandra.
Samma avstånd från golvet till mitten av respektive dosa.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 282 inlägg
Finns dubbla, dubbel ramar där man sätter insats på LAN sidan. Jag har Hager/Berkers sådana.D droidekas skrev:
Men om hela elinstallationen är i Eljl Trend utförande så vill jag ogärna byta uttaget mot något annat för att det ska passa i en ram med ett nätverksuttag. Men om det inte finns någon standard antar jag att det bästa är att försöka följa installationerna som redan finns i rummet. Så jag sätter nätverksuttaget på samma avstånd från eluttaget som tv-uttaget sitter från ett annat eluttag och håller rak överkant mellan uttagen.D droidekas skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 282 inlägg
Trend kan man köra ett enkel uttag och LAN i en tvåfacks ram.G Gramphos skrev:Men om hela elinstallationen är i Eljl Trend utförande så vill jag ogärna byta uttaget mot något annat för att det ska passa i en ram med ett nätverksuttag. Men om det inte finns någon standard antar jag att det bästa är att försöka följa installationerna som redan finns i rummet. Så jag sätter nätverksuttaget på samma avstånd från eluttaget som tv-uttaget sitter från ett annat eluttag och håller rak överkant mellan uttagen.
Bästa svaret
Klicka här för att svara