Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tilluftdon sätter man centrerat framför fönster, ca 0,5 meter in i rummet.
Frånluftdon centrerat i rummet, med dragning åt den största fuktkällan (t.ex. duschen).
Mitt i rummet sitter ju ofta en belysningsarmatur.
Detta är min hemmapular-uppfattning, efter vad jag sett hur experter ritar.
Frånluftdon centrerat i rummet, med dragning åt den största fuktkällan (t.ex. duschen).
Mitt i rummet sitter ju ofta en belysningsarmatur.
Detta är min hemmapular-uppfattning, efter vad jag sett hur experter ritar.
Ja, det gäller ftx system.
Har fått allt uppritat av ett företag men kan tyvärr inte se någon tanke med hur de har placerat donen förutom det mest uppenbara, att kök och toalett har frånluft och allrum, sovrum har tilluft.
Annars så har de placerat ut donen så det är lätt att bygga systemet.
Ska ta tillvara på tipset att få luften så blandad som möjligt. Men man vill att donen ska hamna hyffsat symmetrisk i rummen.
Har fått allt uppritat av ett företag men kan tyvärr inte se någon tanke med hur de har placerat donen förutom det mest uppenbara, att kök och toalett har frånluft och allrum, sovrum har tilluft.
Annars så har de placerat ut donen så det är lätt att bygga systemet.
Ska ta tillvara på tipset att få luften så blandad som möjligt. Men man vill att donen ska hamna hyffsat symmetrisk i rummen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Absolut, maskerat bort namn m.m. bara. Gäller då två våningar, den ritningen med alla rören på gäller då våning två där rören dras i vind, snedtak och bjälklag.
Klicka här för att svara



