Jag undrar vad som blir snyggast när man kaklar runt fönster. Ska man kakla som om det inte fanns något fönster (då blir det korta plattor på en sidan), eller ska man kapa plattorna efter fönstret(mindre plattor under och över fönstret). Svårt att förklara. Bifogar två bilder.
 
  • IMG_1147.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1148.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det inte att centrera kaklet på väggen och få fönsterfoder att täcka?
Annars hade jag valt det vänstra alternativet. Alternativ två kommer att se konstigt ut. Det kan även vara svårt att få skärningen bra. En sån lösning kan ev. passa ovanför en dörr.
Det är min uppfattning.
 
T
Gör som på förstabilden, kapa absolut inte plattorna under fönstret, riktigt fult.

Var uppmärksam på vad du får för bit på höjden också under fönstret samt ovanpå. Och slutligen biten upptill taket.

Mycket att tänka på : )
 
TMB skrev:
Går det inte att centrera kaklet på väggen och få fönsterfoder att täcka?
Annars hade jag valt det vänstra alternativet. Alternativ två kommer att se konstigt ut. Det kan även vara svårt att få skärningen bra. En sån lösning kan ev. passa ovanför en dörr.
Det är min uppfattning.
Jättebra förslag, hade inte tänkt på det. Nu blir det samma på bägge sidor av fönstret samt att fodret täcker upp det mesta. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.