Vad har ni som byggt kök för erfarenheter av följande:
Om man väljer att placera ugnen i brösthöjd några meter bort ifrån köksfläkten/spishällen. Kommer man då få problem med os ur ugnen när inte spisfläkten orkar suga så långt ?
 
Ingen som har ugnen några meter åt sidan av fläkten? Och kan berätta hur det funkar.
 
Hemmakatten
Jo, våra inbyggnadsugnar är ca tre meter från spisfläkten, inga som helst problem. Jag tror att inbyggnadsugnar idag har ett inbyggt system för att ta hand om os och värme.
 
Tack för svaret.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.