L Lini skrev:
Ja väldigt stor skillnad. Samtidigt så har ju butiken lång historik och i stort sett uteslutande positiva omdömen. Priset ligger även inte så långt från det jag sett andra gå för i USA eBay (checka USA butikspriser så ser du varför de kan gå ännu lägre) även om $100 är riktigt bra, men då köpte jag ju 7 på en gång. Har aldrig blivit lurad över eBay men någon gång kan ju vara den första ;)

Återkommer när jag provlyssnat, Q3 eller Q4 i år skulle jag tro.
Har du fått hem dom?
 
dd88 dd88 skrev:
Har du fått hem dom?
Visa bilaga 255829

Skärmdump av en försändelses spårningsinformation och webbplatsens navigationsmeny.

Tabell med vikt- och volymdata: 13.62 kg och 128.47 dm³.

Inte fått än men ganska snart MAO
 
Redigerat:
Säg till när du får hem dom, börjar bli lite sugen på att beställa om det visar sig vara bra varor.
 
dd88 dd88 skrev:
Säg till när du får hem dom, börjar bli lite sugen på att beställa om det visar sig vara bra varor.
Nu har jag inte öppnat alla 7 men det ser ju onekligen bra ut! Provlyssning i juli då...

Högtalare i skyddsplast och förpackningsskum, fortfarande i kartongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stängda kartonger för byggprojekt på ett golv, redo för provlyssning i juli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rad av lådor märkta "Profile AIM8 WIDE ONE In-Ceiling Speaker" upplagda på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Lini skrev:
Nu har jag inte öppnat alla 7 men det ser ju onekligen bra ut! Provlyssning i juli då...

[bild] [bild] [bild]
Kul! Mailade säljaren och han hade fler på gång in. Tycker dock att du bör bygga en liten låda och testa en, för skojs skull ;)
 
Kunde inte låta bli, fick ett bra pris på SpeakerCraft AIM 8 DT THREE Series 2 av samma säljare. $100 styck, 6500kr i Sverige.
 
dd88 dd88 skrev:
Kunde inte låta bli, fick ett bra pris på SpeakerCraft AIM 8 DT THREE Series 2 av samma säljare. $100 styck, 6500kr i Sverige.
Bra pris!

Vet du om dom finns att provlyssna någonstans i Sverige?
 
Jier Jier skrev:
Bra pris!

Vet du om dom finns att provlyssna någonstans i Sverige?
Hembiobutiken har dom men inte för demo, beställningsvara.

Har lyssnat på en enklare model och den lät bättre än allt annat jag lyssnat på i prisklassen.
 
Jag har likadana som bakhögtalare i taket i vardagsrummet (5:1 system) och de spelar riktigt, riktigt bra!
Tyvärr så brakade min Pioneer förstärkare samman vid strömavbrott och den hade 5x220W ut så "snålade" jag ock köpte en Sony med 5x165W och jag tycker att Pioneer hanterade dem bättre men skillnaden är bara märkbar när man spelar riktigt högt.

En sak jag funderade på, är det en låda inne i pafflådorna?
Mina kom i vita SpeakerCraft lådor med text och bilder på högtalarna tryckta på lådorna. Tänkte mest om det är någon OEM variant eller nåt eftersom han kan sälaj så billigt... Amazon.com, BestBuy etc. i USA tar ju $329 för dem...
 
anders07 anders07 skrev:
Jag har likadana som bakhögtalare i taket i vardagsrummet (5:1 system) och de spelar riktigt, riktigt bra!
Tyvärr så brakade min Pioneer förstärkare samman vid strömavbrott och den hade 5x220W ut så "snålade" jag ock köpte en Sony med 5x165W och jag tycker att Pioneer hanterade dem bättre men skillnaden är bara märkbar när man spelar riktigt högt.

En sak jag funderade på, är det en låda inne i pafflådorna?
Mina kom i vita SpeakerCraft lådor med text och bilder på högtalarna tryckta på lådorna. Tänkte mest om det är någon OEM variant eller nåt eftersom han kan sälaj så billigt... Amazon.com, BestBuy etc. i USA tar ju $329 för dem...
Har du single stereo-högtalare som bakkanaler? Enligt hemmabiobutiken så är det inte att rekommendera då de ger en väldigt diffus ljudbild som inte ger en surround-effekt om de inte sitter väldigt långt isär.

Det är inte vanliga AIM283 du har? (De jag beställde är AIM283DT)

De kommer paketerade i fyra från fabrik, så det är obruten ”outer box” med retail ”inner box”.

Var lite orolig över att det var kopior eller förra generationen, men efter att ha kollat med Speakercraft så är jag övertygad om att de är äkta. Tydligen så finns det kopior (tror själv snarare gråimport) på de enkla modellerna, de känner inte till några kopior på modellen och serienumret på bilderna är sålda till en US-återförsäljare (mer info ger de inte)

Ska kolla lådorna jag får hem för att säkerställa batch, men just nu känns det bra.
 
Nä, det är inte DT modellen jag har... missade det... :)
 
  • Gilla
dd88
  • Laddar…
När ni beställde från eBay, hur mycket åkte ni på i tullavgift? Väldigt sugen på att beställa men jag skulle helst vilja ha dom vanliga AIM7/8 series 2 (ej DT/SR) varianten. Men dom verkar svårare att hitta till bra priser.
 
Aim7 finns det väl massvis av? Aim8 är det värre med, har dom på bevakning och endast fått en träff och dom var sålda innan jag lyfte telefonen från bordet. Troligtvis någon som sniprat dom.

Edit: Tull minns jag inte, är mitt i rensning inför flytt så ingen aning vad papperna ligger, men testa tullverkets verktyg så lär du få en siffra som stämmer rätt bra.
 
Jier Jier skrev:
När ni beställde från eBay, hur mycket åkte ni på i tullavgift? Väldigt sugen på att beställa men jag skulle helst vilja ha dom vanliga AIM7/8 series 2 (ej DT/SR) varianten. Men dom verkar svårare att hitta till bra priser.
Går du in på eBay, här t.ex: https://www.ebay.com/p/SpeakerCraft...2-In-ceiling-Red-Speakers/2256004609?thm=1000

Så visar de "övriga kostnader" och där framgår tull/moms. Det behöver itne stämma till 100% men är rätt nära i alla fall!
 
  • Gilla
Jier
  • Laddar…
Ah, tack.
Lutar åt att det blir AIM7 TWO Series 2 för musik i alla zoner i huset. Sen en DT variant i badrummet. Ska drivas med en Dayton Audio 1260.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.