23 953 läst ·
71 svar
24k läst
71 svar
Placering av högtalare i taket?
Har du fått hem dom?L Lini skrev:Ja väldigt stor skillnad. Samtidigt så har ju butiken lång historik och i stort sett uteslutande positiva omdömen. Priset ligger även inte så långt från det jag sett andra gå för i USA eBay (checka USA butikspriser så ser du varför de kan gå ännu lägre) även om $100 är riktigt bra, men då köpte jag ju 7 på en gång. Har aldrig blivit lurad över eBay men någon gång kan ju vara den första
Återkommer när jag provlyssnat, Q3 eller Q4 i år skulle jag tro.
Nu har jag inte öppnat alla 7 men det ser ju onekligen bra ut! Provlyssning i juli då...dd88 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har likadana som bakhögtalare i taket i vardagsrummet (5:1 system) och de spelar riktigt, riktigt bra!
Tyvärr så brakade min Pioneer förstärkare samman vid strömavbrott och den hade 5x220W ut så "snålade" jag ock köpte en Sony med 5x165W och jag tycker att Pioneer hanterade dem bättre men skillnaden är bara märkbar när man spelar riktigt högt.
En sak jag funderade på, är det en låda inne i pafflådorna?
Mina kom i vita SpeakerCraft lådor med text och bilder på högtalarna tryckta på lådorna. Tänkte mest om det är någon OEM variant eller nåt eftersom han kan sälaj så billigt... Amazon.com, BestBuy etc. i USA tar ju $329 för dem...
Tyvärr så brakade min Pioneer förstärkare samman vid strömavbrott och den hade 5x220W ut så "snålade" jag ock köpte en Sony med 5x165W och jag tycker att Pioneer hanterade dem bättre men skillnaden är bara märkbar när man spelar riktigt högt.
Mina kom i vita SpeakerCraft lådor med text och bilder på högtalarna tryckta på lådorna. Tänkte mest om det är någon OEM variant eller nåt eftersom han kan sälaj så billigt... Amazon.com, BestBuy etc. i USA tar ju $329 för dem...
Har du single stereo-högtalare som bakkanaler? Enligt hemmabiobutiken så är det inte att rekommendera då de ger en väldigt diffus ljudbild som inte ger en surround-effekt om de inte sitter väldigt långt isär.anders07 skrev:
Jag har likadana som bakhögtalare i taket i vardagsrummet (5:1 system) och de spelar riktigt, riktigt bra!
Det är inte vanliga AIM283 du har? (De jag beställde är AIM283DT)
De kommer paketerade i fyra från fabrik, så det är obruten ”outer box” med retail ”inner box”.
Var lite orolig över att det var kopior eller förra generationen, men efter att ha kollat med Speakercraft så är jag övertygad om att de är äkta. Tydligen så finns det kopior (tror själv snarare gråimport) på de enkla modellerna, de känner inte till några kopior på modellen och serienumret på bilderna är sålda till en US-återförsäljare (mer info ger de inte)
Ska kolla lådorna jag får hem för att säkerställa batch, men just nu känns det bra.
Aim7 finns det väl massvis av? Aim8 är det värre med, har dom på bevakning och endast fått en träff och dom var sålda innan jag lyfte telefonen från bordet. Troligtvis någon som sniprat dom.
Edit: Tull minns jag inte, är mitt i rensning inför flytt så ingen aning vad papperna ligger, men testa tullverkets verktyg så lär du få en siffra som stämmer rätt bra.
Edit: Tull minns jag inte, är mitt i rensning inför flytt så ingen aning vad papperna ligger, men testa tullverkets verktyg så lär du få en siffra som stämmer rätt bra.
Går du in på eBay, här t.ex: https://www.ebay.com/p/SpeakerCraft...2-In-ceiling-Red-Speakers/2256004609?thm=1000Jier skrev:
Så visar de "övriga kostnader" och där framgår tull/moms. Det behöver itne stämma till 100% men är rätt nära i alla fall!