Hej,

Jag har beslutsångest kring placering av ett handtag på en nybyggd platsbyggd garderob mot snedtak.
Det är så att jag har tänkt sätta handtag på (se svarta markering) på luckarna men det finns en dekorativ lucka som inte går att öppna då den är satt mot snedtaket. Frågan är om vi ska sätta ett likadant handtag på denna "fejk lucka" för att få det att se mer symmetriskt ut (se rödmarkering) eller om vi inte ska göra det.

Jag förstår att det beror på tycka och smak men jag skulle gärna vilja höra era åsikter.

Mvh,
ANdré

• Platsbyggd garderob under snedtak med svarta handtagsmarkeringar och en röd markering där en dekorativ lucka finns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag skulle inte göra det eftersom det då, förr eller senare, är någon som rycker kraftigt i det där handtaget, därför att de tror att dörren har fastnat.

Düsseldorff
Nej. Inga fejkhandtag.

Dessutom kan du ju köra utan ett tag och om du ändrar dig skruvar du dit ett. Lättare än motsatsen

Tack för svar! Förhandlingar pågår här hemma om hur vi gör man handtagen

Ge dig inte! Om du skulle vika dig så kommer det att bli många framtida förslag till meningslösa ändringar!

K
T Thomas_Blekinge skrev:
Ge dig inte! Om du skulle vika dig så kommer det att bli många framtida förslag till meningslösa ändringar!
Hur vet du vem i hushållet som förordar symmetri?
S sessions32 skrev:
Jag förstår att det beror på tycka och smak men jag skulle gärna vilja höra era åsikter.
Helt klart snyggare med ett grepp även på fejkluckan. Du har fått vettiga argument emot, men jag hade garanterat monterat ett grepp.

K
S sessions32 skrev:
Hej,

Jag har beslutsångest kring placering av ett handtag på en nybyggd platsbyggd garderob mot snedtak.
Det är så att jag har tänkt sätta handtag på (se svarta markering) på luckarna men det finns en dekorativ lucka som inte går att öppna då den är satt mot snedtaket. Frågan är om vi ska sätta ett likadant handtag på denna "fejk lucka" för att få det att se mer symmetriskt ut (se rödmarkering) eller om vi inte ska göra det.

Mvh,
ANdré
Sätt dit ett handtag med lite kardborrband eller dylikt.
Ingen risk att rycka sönder material dock kan personen göra sig illa, fast troligtvis bara en gång😉😀.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.