Hej!
Har precis köpt en suteräng hus på ca 175+65 kvm som idag har direktverkande el plus en LVP som sitter i trappen mellan vångsplanen. Nuvarande elförbrukning är ganska hög och funderar på hur jag kan sänka denna.

Vad tror ni på denna idé. Dubbla pumpar, en på varje plan diametral placerade (enlig skiss)

Dels borde elförbrukningen kunna sänkas då detta bör kunna ersätta elementen helt plus som bonus får jag en viss redundans!

Den på övre plan ska sitta i v-rum och den på undre plan kan sitta i allrum/gillestuga! Vad tror ni? Bra? Dålig?

• Planritning för entréplan av ett suteränghus med vardagsrum, kök, tre sovrum, wc/dusch och klädkammare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning av ett suteränghus, källarplan med garage, sovrum, tvättstuga, bastu, WC, hall och allrum visas.
    Skapa konto
  • Skiss över suteränghus med placering av luftvärmepumpar. Inre och yttre enheter visas på över- och undervåning. Person och trappor mellan våningsplanen.
    Skapa konto
Det borde bli bra tycker jag bara man inte placerar innerdelarna så att det blåser precis där man sitter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.