Om man har en dörröppning, utan dörr till ett rum. Finns det då någon standard att ha brytaren till taklampan på höger eller vänster sida om dörröppningen?
 
Hmm.. Hemma hos oss är standarden på alla ställen förutom ett ställe att placera strömbrytare till vänster när man går igenom en öppning utan dörr.

Men anledningen till att det blivit så är mer av praktiska och estetiska skäl. Vi ville inte behöva spåra runt på vissa ställen, vi tyckte det var för smalt på andra ställen och vi tyckte att det kändes bättre att ha dem där eller att det skulle vara lika på något sätt.
 
H hempularen skrev:
Om man har en dörröppning, utan dörr till ett rum. Finns det då någon standard att ha brytaren till taklampan på höger eller vänster sida om dörröppningen?
Nej.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Känns nog mest normalt att ha brytaren på den sidan öppningen som öppnar upp sig mest mot det nya rummet.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D
snuttjulle snuttjulle skrev:
Känns nog mest normalt att ha brytaren på den sidan öppningen som öppnar upp sig mest mot det nya rummet.
Precis, motsatt sida från gångjärnen.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
D datja skrev:
Precis, motsatt sida från gångjärnen.
Lite ovanligt med gångjärn i en dörröppning där det inte finns någon dörr. ;)
 
D
E elmont skrev:
Lite ovanligt med gångjärn i en dörröppning där det inte finns någon dörr. ;)
Sorry. Här läste man för snabbt. Ok, det brukar ge sig vad som är lämpligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.