1 415 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Placering av brytare, standard
Moderator
· Stockholm
· 57 803 inlägg
Om man har en dörröppning, utan dörr till ett rum. Finns det då någon standard att ha brytaren till taklampan på höger eller vänster sida om dörröppningen?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Hmm.. Hemma hos oss är standarden på alla ställen förutom ett ställe att placera strömbrytare till vänster när man går igenom en öppning utan dörr.
Men anledningen till att det blivit så är mer av praktiska och estetiska skäl. Vi ville inte behöva spåra runt på vissa ställen, vi tyckte det var för smalt på andra ställen och vi tyckte att det kändes bättre att ha dem där eller att det skulle vara lika på något sätt.
Men anledningen till att det blivit så är mer av praktiska och estetiska skäl. Vi ville inte behöva spåra runt på vissa ställen, vi tyckte det var för smalt på andra ställen och vi tyckte att det kändes bättre att ha dem där eller att det skulle vara lika på något sätt.
Känns nog mest normalt att ha brytaren på den sidan öppningen som öppnar upp sig mest mot det nya rummet.
Klicka här för att svara
