5 964 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Placering av avfuktare? Avfukta en hel källare om den står i tvättstugan?
Min fråga är egentligen som rubriken säger. Jag har en fuktig tvättstuga när jag tvättar och torkar. Jag funderade på en PAX-fläkt för att få ut den fuktiga luften, men blev tipsad om en avfuktare. Självklart är det ett dyrare alternativ och då börjar jag fundera på:
Om jag ställer en avfuktare i tvättstugan, klarar den då av att avfukta hela källaren eller blir det bara tvättstugan?
Vad är en optimal placering av avfuktaren?
Om jag ställer en avfuktare i tvättstugan, klarar den då av att avfukta hela källaren eller blir det bara tvättstugan?
Vad är en optimal placering av avfuktaren?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Har du dörren till tvättstugan stängd så blir det bara tvättstugan.
Lämnar du dörren öppen så kommer andra delar också att afuktas också.
När du tvättat låt dörren vara stängd, när tvätten är torr så ställ avfuktaren i dörröppningen.
Protte
Lämnar du dörren öppen så kommer andra delar också att afuktas också.
När du tvättat låt dörren vara stängd, när tvätten är torr så ställ avfuktaren i dörröppningen.
Protte
Notera att det dyra med avfuktare är inte inköpskostnaden utan elförbrukningen!
Själv kör jag avfuktaren bara på sommaren. På vintern är luften så torr ändå hos oss, så lite fukttillskott är bara behagligt. (Dvs nu lämnar jag bara tvättstugedörren öppen och släpper ut fukten i övriga huset.) Men det är självklart inte säkert att det passar lika bra i ditt fall!
Själv kör jag avfuktaren bara på sommaren. På vintern är luften så torr ändå hos oss, så lite fukttillskott är bara behagligt. (Dvs nu lämnar jag bara tvättstugedörren öppen och släpper ut fukten i övriga huset.) Men det är självklart inte säkert att det passar lika bra i ditt fall!
Klicka här för att svara