Hej
Vi la om taket för två år sen. eftersom råsponten var dålig bytte vi den och passade då på att byta spånet mot uniskivor distanserad 25mm från råsponten. Det jag också gjorde var att lägga plastfolie närmst innerväggen(också råspont). Eftersom vi bara fick plats med 120mm skivor i takstolsfacken fundera jag nu på sätta 45mm skivor innanför den "inre råsponten". Frågan är bara om jag kan ha kvar plasten eller om den måste flyttas längst in? För att förtydliga:

Alt 1
Gips
45mm isolering
Råspont
Plast
120mm isolering
masonit
Luft 25mm
Råspont
Takpapp
Pannor



Alt 2
Gips
Plast
45mm isolering
Råspont
120mm isolering
masonit
Luft 25mm
Råspont
Takpapp
Pannor

Skulle vara skönt att slippa flytta plasten eftersom jag bara göra detta i vissa takstolsfack( de rum som renoveras)

 
:D Grattis, du behöver inte flytta plasten. Kör på alternativ 1! :D
 
Perfekt, då kör jag på.
Tack för snabbt svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.