Tjena!
Nu är det så att jag och min sambo ska flytta till en lägenhet som är ganska liten (58,5)och har en öppen planlösning, problemet eller vad man ska kalla det är vart man ska placera tvn utan att det ser fult ut eller förstör öppenheten i rummet.
Är det någon som ser en bra lösning?
Nu är det så att jag och min sambo ska flytta till en lägenhet som är ganska liten (58,5)och har en öppen planlösning, problemet eller vad man ska kalla det är vart man ska placera tvn utan att det ser fult ut eller förstör öppenheten i rummet.
Är det någon som ser en bra lösning?
Jag tänker att den kan sitta i hörnet mot hallen om du skaffar ett stativ så du kan dra ut/vinkla den mot soffan när ni tittar på TV. Finns ju stativ som tillåter att man drar ut den rätt långt så vinkeln blir "okej".
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Och om man byter ut soffan mot några bekväma stolar/fåtöljer som går att flytta kan man normalt ha dem vända mot TV men ställa dem på ett annat sätt när man har gäster så att det känns mer öppet och enklare att röra sig.Farstatjej90 skrev:
Byt soffan mot en hörnsoffa eller böjd soffa och sätt TV:n på ett vinklat väggfäste på den längre delen av hallväggen
https://www.kjell.com/se/produkter/...arts-fullmotion-vaggfaste-for-tv-43-90-p57710
https://www.kjell.com/se/produkter/...arts-fullmotion-vaggfaste-for-tv-43-90-p57710
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Möblera inte efter var tvn sitter. Sätt sittplatser riktade mot varandra och en bit ut från väggarna. Du kommer uppleva att rummet känns större om du kan "gå runt" exvis soffan. Ska du ha tv i vardagsrummet så göm den i eller bakom något.
En liten lägenhet med en 80 tummare på väggen och inga böcker luktar intellektuell fattigdom.
I all välmening❤️
En liten lägenhet med en 80 tummare på väggen och inga böcker luktar intellektuell fattigdom.
I all välmening❤️
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 630 inlägg
Nu är det ju inte helt enkelt m.t.p. att det saknas mått, info om strl på tv etc. men den rel. smala väggen ut mot ballen snett uppåt höger från köksbordet.
Under förutsättning att tv'n får plats där så sätter ni tv'n på ett väggfäste. Då går det att ha den infälld mot väggen när den inte används för att märkas så lite som möjligt och sen kan ni vinkla den både mot soffan (förstås) och mot köksbordet så ni kan kolla frukostnyheterna utan att sitta och äta frulle i soffan. Om ni är som mig som tycker att en tv är en ganska ful pjäs kan ni gömma tv'n bakom en gardin eller ett snyggt hängande tygstycke som kan bli en trevlig inredningsdetalj.
EDIT: kanske skulle funka med en liknande lösning fast på väggen mellan hallen/v-rummet. Men det händer ju förstås lite på storlek på tv, avstånd till tv etc.
Under förutsättning att tv'n får plats där så sätter ni tv'n på ett väggfäste. Då går det att ha den infälld mot väggen när den inte används för att märkas så lite som möjligt och sen kan ni vinkla den både mot soffan (förstås) och mot köksbordet så ni kan kolla frukostnyheterna utan att sitta och äta frulle i soffan. Om ni är som mig som tycker att en tv är en ganska ful pjäs kan ni gömma tv'n bakom en gardin eller ett snyggt hängande tygstycke som kan bli en trevlig inredningsdetalj.
EDIT: kanske skulle funka med en liknande lösning fast på väggen mellan hallen/v-rummet. Men det händer ju förstås lite på storlek på tv, avstånd till tv etc.
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 630 inlägg
Var hittar du info om att TS har en 80" tv? Och hur drar du slutsatsen att det inte finns några böcker i lgh. baserat på en bild av planlösningen? Du kände kanske att du ville verka lite överlägsen. I all välmening ..... förstås!I InsidersUnited skrev:
Klicka här för att svara