2 078 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Pizzaputs som måste bytas
Hej!
Undrar om någon vänlig, kunnig person skulle kunna svara på detta.
Vi bor i ett hus från 1933 på 87 kvadrat. Fasaden ser rent ut sagt förj*vlig ut, det är någon form av algbildning samt att stora sjok rasar av. Putsen är i kalk och dåligt gjord, har hört flera kalla den för "pizzaputs" och den är målad med plastfärg.
Huset är också väldigt dragigt och det vi har tänkt göra är att riva ner putsen, tilläggsisolera, byta fönster (eller troligare renovera de gamla vi har och byta glasen för att behålla det tidstypiska) och slå på träpanel.
Eftersom vi renoverat så mycket och är väldigt trötta på det vill vi helst leja bort hela rasket.
Är det någon som har ett hum om ungefärlig kostnad för detta?
Alternativet är att bygga nytt vilket jag lutar åt, men sambon är väldigt fäst vid huset...
Tusen tack på förhand!
Hälsn
Jenny
Undrar om någon vänlig, kunnig person skulle kunna svara på detta.
Vi bor i ett hus från 1933 på 87 kvadrat. Fasaden ser rent ut sagt förj*vlig ut, det är någon form av algbildning samt att stora sjok rasar av. Putsen är i kalk och dåligt gjord, har hört flera kalla den för "pizzaputs" och den är målad med plastfärg.
Huset är också väldigt dragigt och det vi har tänkt göra är att riva ner putsen, tilläggsisolera, byta fönster (eller troligare renovera de gamla vi har och byta glasen för att behålla det tidstypiska) och slå på träpanel.
Eftersom vi renoverat så mycket och är väldigt trötta på det vill vi helst leja bort hela rasket.
Är det någon som har ett hum om ungefärlig kostnad för detta?
Alternativet är att bygga nytt vilket jag lutar åt, men sambon är väldigt fäst vid huset...
Tusen tack på förhand!
Hälsn
Jenny
OK, det är ett jäkla skitjobb att ta ner det. Men det går om man är tillräckligt envis. 
Jag har ingen aning om vad priset hamnar på, om man ska leja bort det. Själva river vi putsen och klär om fasaden i egen regi: http://hem.passagen.se/gitzie/huset.html
Tyvärr, har det p.g.a. olyckliga omständigheter inte hänt nåt på bra länge.
Men snart....
Jag har ingen aning om vad priset hamnar på, om man ska leja bort det. Själva river vi putsen och klär om fasaden i egen regi: http://hem.passagen.se/gitzie/huset.html
Tyvärr, har det p.g.a. olyckliga omständigheter inte hänt nåt på bra länge.
Men snart....
Oj, så du har gjort allt själv? Imponerande!
Det är just det vi inte vill... Vi har en tvååring och i april kommer nästa barn, då det skulle liksom inte funka känner vi. I alla fall inte att göra precis allt själva.
Det blir väl till att kalkylera och ta in offerter. Och jobba på att övertala sambon till nybygge
Det är just det vi inte vill... Vi har en tvååring och i april kommer nästa barn, då det skulle liksom inte funka känner vi. I alla fall inte att göra precis allt själva.
Det blir väl till att kalkylera och ta in offerter. Och jobba på att övertala sambon till nybygge
Klicka här för att svara