Hej

Lång historia kort. Nybyggt 2plan hus byggt i 400mm Leca. Utan isolering. U för vägg 0,46. Funkar helt ok nere men på Öv räcker inte gv till. 65w/m2 Max vilket inte räcker då det är 3,5-4m takhöjd och mycket fönster. Byggföretaget i kk. Har dock en bra byggfelsförs, som hjälper till. Var inne på pir invändigt men lutar nu åt utvändig isolering och ny puts. Super eps billigast och enklast att putsa på. Pir bäst och bygger minst men då verkar man behöva köpa helt system från tex, sto..... Blir dyrt. Vill inte bygga mer än 7-8 cm utv pga fönster som inte kommer flyttas. Verkar vara många olika åsikter om pir och puts direkt på. Därav frågar jag hur ni hade gjort???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.