Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Det stämmer att 3/4 rör avser rör som är 26.9mm i yd. Kallas också för anslutning 20. I och med att du behöver ha en gäng i slutet på röret för att detta ska funka och att de rör jag säljer från tibnor kommer med muff i galvat utförande så är det nog ett blårör du ska ha. Färgen sitter inte hårt och borde gå snabbt att slipa bort.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
48174 är förövrigt artikelnumret hos tibnor på det röret du nog ska ha 
Jag är övertygad om att ni har rätt men jag fattar inte varför... 
Jag är tacksam om ni har tålamod för några fler frågor, jag skulle gärna förstå det här.
Eftersom 3/4" är 19,01 mm antog jag att det var röret som då hade en ytterdiameter på 21 mm. (verkar väldigt tunt...)
När jag tittar i Tibnors rörkatalog så hittar jag röret 48174 i tabellen.
Enligt denna så har detta röret mycket riktigt en ytterdiameter på ~27 mm (26,9 mm) och en godstjocklek på 2,6 mm, vilket ger en innerdiameter på 21,7 mm.
Inget av detta verkar hänga ihop med 3/4"... ska jag bara se det som ett förvillande namn eller finns det någon logisk förklaring?
Jag är tacksam om ni har tålamod för några fler frågor, jag skulle gärna förstå det här.
Eftersom 3/4" är 19,01 mm antog jag att det var röret som då hade en ytterdiameter på 21 mm. (verkar väldigt tunt...)
När jag tittar i Tibnors rörkatalog så hittar jag röret 48174 i tabellen.
Enligt denna så har detta röret mycket riktigt en ytterdiameter på ~27 mm (26,9 mm) och en godstjocklek på 2,6 mm, vilket ger en innerdiameter på 21,7 mm.
Inget av detta verkar hänga ihop med 3/4"... ska jag bara se det som ett förvillande namn eller finns det någon logisk förklaring?
Hallå!
Har för mig att swedendro säljer en modell av pipeclamps.
Har för mig att swedendro säljer en modell av pipeclamps.
Ring dem och kolla. Jag handlade en pocketholejig av dem i våras och då hade de pipeclamps.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Och för er som funderar på hur arbetsbänken ser ut:
http://www.finewoodworking.com/workshop/video/a-workbench-built-for-power-tools.aspx
http://www.finewoodworking.com/workshop/video/a-workbench-built-for-power-tools.aspx