Jag har en termostatblandare med anslutning uppåt vid mitt badkar som är kopplat till en FMMattson Takdusch Ebro.
Jag duschar för det mesta men när jag nu vill ta ett bad skulle jag vilja ha en pip man kan koppla mellan blandaren och stigröret, med anslutningar G1/2 (inv. nere, utv. uppe). Det borde iofs funka med M26 utv. nere också.
De som finns hos de flesta tillverkare ansluts under blandaren och har M26(utv. uppe) och G1/2(utv. nere).
Är det någon som sett någon snygg variant eller har knåpat ihop en egen historia utan allt för många kopplingar?

Krilleman
Fattar jag dig rätt om jag tror att du kan flytta din nippel från ovankopplad till underkopplad?! (då ska det finnas ett plastlock undertill)

Då är det inga problem...

FMM:s "nya" blandare har bara anslutning åt ett håll vad jag vet (9000 serien) och har man takdusch har man anslutningen uppe, vanlig nere. En badkarsblandare har en pip där duschen sitter kopplat på pipen.

Det är troligen möjligt att bygga om blandaren men jag skulle ringa FMM och höra vad de säger, de är mycket hjälpsamma!

Krilleman
det finns en modell som tillverkats i 9000 serien men kan vända dusch-utloppet på! Det sitter en kromad bricka (och självklart propp bakom) på den anslutningen som ej används...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.