18 188 läst ·
68 svar
18k läst
68 svar
Pinterestskadad? Gör sociala medier oss orealistiska?
Tack för alla inlägg; pepp som verklighetskäftsmällar och andra knasigheter. Jag har skrattat, smålett och nickat instämmande.
Jag tycker att jag fick precis vad jag letade efter. Lite medhåll, mycket tips och idéer och några behövliga varningens ord från människor som besitter den typ av realism jag saknar.
Oändligt med kapital finns inte. Men jag ser några möjliga utvägar.
En är att hitta en mindre plätt avverkad skog som i övrigt uppfyller mina önskemål och se om det går att köpa den av skogsägaren (jag tänker att markpriset måste vara betydligt billigare efter avverkning?) och enträget skapa mitt eget paradis genom att återställa marken och så småningom bygga mitt hus där.
Den andra är att ge avkall på några av mina önskemål och hitta ett övergivet "ruckel" som jag sedan river och bygger nytt.
Under tiden jag drömmer vidare kanske det blir till att bosätta sig i ett Svensson radhus tills drömobjektet uppenbarar sig (och har någon ett förslag på ett sånt, så säg mer än gärna till mig).
Jag tycker att jag fick precis vad jag letade efter. Lite medhåll, mycket tips och idéer och några behövliga varningens ord från människor som besitter den typ av realism jag saknar.
Oändligt med kapital finns inte. Men jag ser några möjliga utvägar.
En är att hitta en mindre plätt avverkad skog som i övrigt uppfyller mina önskemål och se om det går att köpa den av skogsägaren (jag tänker att markpriset måste vara betydligt billigare efter avverkning?) och enträget skapa mitt eget paradis genom att återställa marken och så småningom bygga mitt hus där.
Den andra är att ge avkall på några av mina önskemål och hitta ett övergivet "ruckel" som jag sedan river och bygger nytt.
Under tiden jag drömmer vidare kanske det blir till att bosätta sig i ett Svensson radhus tills drömobjektet uppenbarar sig (och har någon ett förslag på ett sånt, så säg mer än gärna till mig).
Se bara till att du inte fastnar i radhuset!
Har man köpt någonting i ett bostadsområde är risken stor att man fastnar och blir ännu en stackars bostadsområdesintern som sakta men säkert mals ned till en likriktad medelsvensson med alla de moderna mentala åkommorna.
Har man köpt någonting i ett bostadsområde är risken stor att man fastnar och blir ännu en stackars bostadsområdesintern som sakta men säkert mals ned till en likriktad medelsvensson med alla de moderna mentala åkommorna.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Off Topic men...Ruttenrot skrev:
En senvår/försommar hoppade jag in som matte- och biologilärare på en realskola i en liten ort i djupaste Dalsland.
Mycket trevliga elever, och eftersom jag näsan var lika ung som de, kom vi bra överens.
Nåväl, de hade en lärare i svenska/modersmål, som de bara kallade Eljest.
Jag, som göteborgare tyckte det var konstigt och undrade varför?
Jo, det enda de gjorde på hennes lektioner,
var att sitta och räkna hur många gånger hon sa eljest
Tommarps Kungsgård i närheten av Kvidinge. Själva gården är delvis upptagen men har en del kringbyggnader som är i mer eller mindre behov av kärlek. De har dedär med ekar och grejor du vill ha. nära till Helsingborg och tågstation någon kilometer bort. Bredband är det nog värre med.
O oscarcarserud skrev:
Okej och vad tog den fina bilden på ekarna och floden vägen?
Klicka här för att svara