Håller på och måttar ut för att dra om värmesystemet och jag ska koppla ihop gamla rören med nya fördelare.
Har 25mm PEX som kom på rulle med rätt liten böjradie. Har stått i badkaret med varmt vatten och försökt skapa S-böjar av två bitar men de kämpar imot som fasen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu sitter de där provisoriskt men jag gillar inte att det är spänn på, känns som de vill bryta sig loss ur klämkopplingarna.
Ska köra koppar eller alupex istället eller ordnar det sig när man börjar pusha värme igenom dem?