Mors,

Projekterar lite rörjobb i huset i samband med att ny tvättstuga byggs.

Är det någon som vet vad ventilhusen på FMM's vattenutkastare 4282 har för anslutning? Kan medföljande klämkoppling användas för 15mm pex (med stödhylsa)? Om inte, vilken dimension har utvändig gänga på ventilhuset?

Jag anar att det är en klämkoppling för 15mm Cu vilket borde betyda att ventilhusets utvändiga gänga också är en halvtumsgänga?

• Gilla
john.wetterstrand
  • Laddar…
Krilleman
Ventilhuset har en R15 gänga, och halvkopplingen som medföljer, kan med fördel användas med lämplig stödhylsa till din PEX!

Ämnet även nämnt här

Redigerat:
Tack, då var det som jag trodde. La beställningen för en stund sedan.

När du ändå är på tråden: Jag har äntligen, efter flera års letande, hittat en sak som LK gör bättre än Uponor/Wirsbo!

LK har fördelare för tappvatten med G20 avstick. Det har inte wirsbo (eller TA heller för den delen). Nu fick det bli en fullösning med t-kors i mässing eftersom det bara handlade om två avstick och befintliga slangar och halvkopplingar jag har inte passar LK's system. Men ändå. Klart användbart med lite grövre doningar ibland.

Så när någon frågar vad LK gör bättre än Wirsbo... NU vet du vad du ska svara... :)

Krilleman
Som om jag tvivlat förut?! d^_^b

Haha, näe att du inte är en Tvivlare det är jag klar på, men du har heller inte lyckats framställa några hållfasta argument för din åsikt och därför tyckte jag det var bra att redovisa det jag hittade....:)

Krilleman
Jobba med det varje dag, och du slutar garanterat tvivla! :D

Well, nu har jag nog handlat min sista fördelare till detta hus och det finns ingen mer vvs att byta ut så konvertering till annat fabrikat får bli i ett annat hus.... Men nu när vi äntligen hittat EN fördel med LK så ska dom iaf få en chans den dagen det är dags.

d^_^b

Krilleman
LK har många fördelar över sina konkurenter, personligen har jag pressat i skrivande stund 148 lgh i sträck utan läck, med LK:s press-pex. Men om du räknar det som en fördel vet ju inte jag?! d^_^b

Utan att tveka ett lätt system att använda och installera!

Rekomenderas! (Och då inte bara i tappvatten-utförande) ;)

Näe, det ger inget plus i mina böcker. 148 täta lägenheter har jag ingen nytta av. Räcker med 48 täta kopplingar...:)

Krilleman
Det räcker även med en läcka för att spräcka sviten, men den har inte kommit ännu...

Men allvarligt talat - är det verkligen så att det bara är LK som har fördelare med 3/4" avstick? Det är ju märkligt.

Krilleman
Ja, det är ju lite märkligt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.