Började droppa från muttern på en kulventil/ballofix nu 15år efter installationen. Provade att dra åt men då ökade läckaget.
Läckaget är som tur var på rätt sida kulventilen.
Googlat mig till att detta kallas kopplingsset. Funkar det att ersätta med vanlig stödhylsa/klämring för PEX eller är det nån speciell kulventil som bara passar mot ett kopplingsset?
Läckaget är som tur var på rätt sida kulventilen.
Googlat mig till att detta kallas kopplingsset. Funkar det att ersätta med vanlig stödhylsa/klämring för PEX eller är det nån speciell kulventil som bara passar mot ett kopplingsset?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är ett nytt kopplingsset,
https://www.hornbach.se/p/vatette-plast-kopplingssats-15x2-5-mm-forkromad-1873815/7305871/
Det är samma koppling/mittendel oavsett ifall man använder kopplingssetet eller vanlig mutter med klämring. I alla fall med vatettets kopplingar.
Använder du vanlig mutter med klämring istället behöver du en pex-stödhylsa.
Fortsätt med samma märke bara!
https://www.hornbach.se/p/vatette-plast-kopplingssats-15x2-5-mm-forkromad-1873815/7305871/
Det är samma koppling/mittendel oavsett ifall man använder kopplingssetet eller vanlig mutter med klämring. I alla fall med vatettets kopplingar.
Använder du vanlig mutter med klämring istället behöver du en pex-stödhylsa.
Fortsätt med samma märke bara!
Klicka här för att svara
