Sommarstuga som får nytt vatten, har en gammal 32mm PEL slang på backen under köket som måste förlängas för att nå genom trossen in i köksskåpet.
Är det någon fördel att förlänga med pem första biten eller är det lika bra att köra pex hela vägen och slippa en skarv. Antar att rir blir ett måste.
Vattnet är enbart till köksvasken och dras inte vidare därifrån i huset, men kan bli fler inkopplingar på PEL slangen för trädgårdsslangen osv. . Sommarvatten.