181 206 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
Byggveteran
· 2 741 inlägg
OM dom kommer ut ja, vilket ibland är omöjligt pga resursbrist. Jag blev påkörd av en "gästarbetare" för många år sedan, han var garanterat påverkad av något annat än alkohol men polisen vägrade komma, sa att vi fick skriva våra papper och sen var det bra så. Kan tillägga att detta var i stockholmstrakten.A Argastesnickaren skrev:
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Precis som jag skrev.RoTe skrev:
OM dom kommer ut ja, vilket ibland är omöjligt pga resursbrist. Jag blev påkörd av en "gästarbetare" för många år sedan, han var garanterat påverkad av något annat än alkohol men polisen vägrade komma, sa att vi fick skriva våra papper och sen var det bra så. Kan tillägga att detta var i stockholmstrakten.
OM dom kommer kom ut så tas det alltid prov även om inget misstänks.
Sen så har vi i räddningstjänsten lite lättare för att kunna få ut polis om något händer
Är vi på plats så brukar det vara lite mer än en buckla på parkeringen, spärrar vi sen av vägen vilket blir vanligare och vanligare pga folk kör som idioter vid olyckor så brukar det automatiskt dyka upp poliser för att hjälpa till.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=d22ace57-ac5e-46cb-b3a0-030b579192d8
Då verkar kammarrätten ha sagt sitt. Då kanske fler kan få upprättelse. Åtminstone ca 40 personer.
Då verkar kammarrätten ha sagt sitt. Då kanske fler kan få upprättelse. Åtminstone ca 40 personer.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 293 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 293 inlägg
Ja, och här kommer de enbart om det är personskador. I frugans fall ringde räddningsledare och begärde polis då den som körde på henne luktade sprit. De kom ej. Räddningsledaren tyckte det var förjävligt.A Argastesnickaren skrev:
Varför måste ett nytt prov tas? En vanlig läkare är inte en del av våra rättsvårdande myndigheter. Läkaren kan förstås föreslå att ett nytt prov och att det kan vara bra att utreda patientens alkoholvanor, men är det ändå inte patienten som ska avgöra om den vill att ett nytt prov ska tas?nino skrev:
Hur utreder Transportstyrelsen det?BirgitS skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Eftersom det är fler nyktra förare som dör i olyckor än onyktra så är det förstås de nyktra förarna som ska bort från våra vägar.A Avarell_Dalton skrev:Jag litar väl kanske mer på att vetenskapligt dokument skriver av en forskargrupp. Fö känner jag fler som kört på fyllan än har ett beroende. Sen så har vi garanterat folk utan beroendeproblematik som kört berusade, alltså finns det ett samband enligt den logik som framfördes här tidigare. Chatgpt? Jag missade nog ironitaggen.
Och då avbryter Tranportstyrelsen sin utredning, eller?BirgitS skrev:
Analogin med peth-värden är att det är läkarens och transportstyrelsens ansvar att föreslå att patienten lämnar in sitt körkort.BirgitS skrev: