Alfredo Alfredo skrev:
Vem har påstått att den måste det?
Man borde inte kunna göra en anonym anmälan.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
4774
Nu när jag låg inne på hjärtintensiven med nyupptäckt hjärtsvikt så frågade läkaren huruvida det var okej för mig om de tog ett peth prov. Självklart var det ok för jag hade vare sig druckit eller har körkort. Provet togs för att utesluta att överdrivet (oklart var gränsen går exakt) alkoholintag var orsaken till hjärtsvikten.

Men vem får i sig 24-48 glas alkohol överhuvudtaget?

4774 4774 skrev:
Men vem får i sig 24-48 glas alkohol överhuvudtaget?
På en timma eller under en livstid? 😂

• Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
På en timma eller under en livstid? 😂
Nja på en dag 😂

4774 4774 skrev:
Nja på en dag 😂
Skulle möjligen gå att hinna med på långfredagen... 😱

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Robert63 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då klipper vi ju gräset!!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Du kanske med tanke på de 14 varje dag vid varje moment och 14 bara för att men totalsumman blir alltid 14. Så långt från 48 🙃😂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Då klipper vi ju gräset!!
Min kvinnliga sida gör att jag kan testa att kombinera aktiviteterna. 🌿🍺😂

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Min kvinnliga sida gör att jag kan testa att kombinera aktiviteterna. 🌿🍺😂
Och tugga tuggummi 😸

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En relaterad utveckling är det vi sett i Kina, där man infört omfattande övervakning av medborgares beteenden.

Detta med användningen av PEth i vårt land ser jag som att det faller in exakt i detta mindset, skapa total kontroll över medborgarna.

Se gärna denna synnerligen intressanta dokumentär från ett par år tillbaka.

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Detta med användningen av PEth i vårt land ser jag som att det faller in exakt i detta mindset, skapa total kontroll över medborgarna.
Gärna då kombinerat med en indoktrinering av medborgarna så att alla omedelbart anmäler minsta avvikelse hos sina "grannar, kollegor, vänner och släktingar". På lite sikt kanske vi får ordning på det här riket ändå! 🙄😱😢

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gärna då kombinerat med en indoktrinering av medborgarna så att alla omedelbart anmäler minsta avvikelse hos sina "grannar, kollegor, vänner och släktingar". På lite sikt kanske vi får ordning på det här riket ändå! 🙄😱😢
Jo "det Kinesiska experimentet" bygger på ett system av "social credits" där det lämnas omdömen om medmänniskor till höger och vänster, som räknas ihop via div algorimer till någon form av "rating" vilket i sin tur ger möjligheter eller hinder för den enskilde medborgaren.

Det där vi såg i tråden en stund tillbaka, att det inkommit en anonym anmälan om något alkoholrelaterat som sedan Transportstyrelsen agerat på ger mig riktigt kalla kårar. Om detta är sant eller inte vem vet, men det är tyvärr ett plausibelt scenario som regelverket presenteras så jag har ingen anledning att betvivla denna berättelse.

Den stora frågan är hur vi kan stoppa detta här och nu. Angiverisystem som på godtyckliga grunder kan rasera vanligt folks liv och leverne hör verkligen inte hemma i vårt samhälle och måste stoppas omedelbart.

• Gilla
  • Älska
Intet och 9 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Angiverisystem som på godtyckliga grunder kan rasera vanligt folks liv och leverne hör verkligen inte hemma i vårt samhälle och måste stoppas omedelbart.
Skrämmande nog delar alla inte din uppfattning.
Anna_H Anna_H skrev:
Jag hoppas att grannar, kollegor, vänner och släktingar anmäler olämpliga förare tex äldre som ser för dåligt, alkoholister och andra som har ett farligt beteende i trafiken.

• Gilla
  • Wow
pmd och 5 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Jo "det Kinesiska experimentet" bygger på ett system av "social credits" där det lämnas omdömen om medmänniskor till höger och vänster, som räknas ihop via div algorimer till någon form av "rating" vilket i sin tur ger möjligheter eller hinder för den enskilde medborgaren.
Lite OT Science fiction association…om sociala forum, jakten på likes, övervakning mm

🟢 "The Orville" – Season 1, Episode 7: "Majority Rule"

• The crew visits a planet that is a near-exact replica of Earth.
  • The society runs entirely on a social credit system.
  • Every person has a badge with upvotes and downvotes.
  • If someone gets too many downvotes, they undergo a "correction" procedure, essentially a forced lobotomy.
  • The crew investigates the disappearance of another human and gets entangled in this dystopian system

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Personligen tycker jag att alla som tycker att angiveri är en bra ide ska läsa boken "1984" innan de uttalar sig öht
Och var det massor med år sen man läste den , läs om den.
Notera att det INTE är en handbok i hur man ska utforma ett samhälle.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.