181 169 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
Nu när jag låg inne på hjärtintensiven med nyupptäckt hjärtsvikt så frågade läkaren huruvida det var okej för mig om de tog ett peth prov. Självklart var det ok för jag hade vare sig druckit eller har körkort. Provet togs för att utesluta att överdrivet (oklart var gränsen går exakt) alkoholintag var orsaken till hjärtsvikten.
Men vem får i sig 24-48 glas alkohol överhuvudtaget?
Men vem får i sig 24-48 glas alkohol överhuvudtaget?
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
En relaterad utveckling är det vi sett i Kina, där man infört omfattande övervakning av medborgares beteenden.
Detta med användningen av PEth i vårt land ser jag som att det faller in exakt i detta mindset, skapa total kontroll över medborgarna.
Se gärna denna synnerligen intressanta dokumentär från ett par år tillbaka.
Detta med användningen av PEth i vårt land ser jag som att det faller in exakt i detta mindset, skapa total kontroll över medborgarna.
Se gärna denna synnerligen intressanta dokumentär från ett par år tillbaka.
Gärna då kombinerat med en indoktrinering av medborgarna så att alla omedelbart anmäler minsta avvikelse hos sina "grannar, kollegor, vänner och släktingar". På lite sikt kanske vi får ordning på det här riket ändå! 🙄😱😢H Harald Blåtumme skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Jo "det Kinesiska experimentet" bygger på ett system av "social credits" där det lämnas omdömen om medmänniskor till höger och vänster, som räknas ihop via div algorimer till någon form av "rating" vilket i sin tur ger möjligheter eller hinder för den enskilde medborgaren.Alfredo skrev:
Det där vi såg i tråden en stund tillbaka, att det inkommit en anonym anmälan om något alkoholrelaterat som sedan Transportstyrelsen agerat på ger mig riktigt kalla kårar. Om detta är sant eller inte vem vet, men det är tyvärr ett plausibelt scenario som regelverket presenteras så jag har ingen anledning att betvivla denna berättelse.
Den stora frågan är hur vi kan stoppa detta här och nu. Angiverisystem som på godtyckliga grunder kan rasera vanligt folks liv och leverne hör verkligen inte hemma i vårt samhälle och måste stoppas omedelbart.
Skrämmande nog delar alla inte din uppfattning.H Harald Blåtumme skrev:
Anna_H skrev:
Lite OT Science fiction association…om sociala forum, jakten på likes, övervakning mmH Harald Blåtumme skrev:
🟢 "The Orville" – Season 1, Episode 7: "Majority Rule"
- The crew visits a planet that is a near-exact replica of Earth.
- The society runs entirely on a social credit system.
- Every person has a badge with upvotes and downvotes.
- If someone gets too many downvotes, they undergo a "correction" procedure, essentially a forced lobotomy.
- The crew investigates the disappearance of another human and gets entangled in this dystopian system
Personligen tycker jag att alla som tycker att angiveri är en bra ide ska läsa boken "1984" innan de uttalar sig öht
Och var det massor med år sen man läste den , läs om den.
Notera att det INTE är en handbok i hur man ska utforma ett samhälle.
Och var det massor med år sen man läste den , läs om den.
Notera att det INTE är en handbok i hur man ska utforma ett samhälle.