P
L L Jan skrev:
Du har fel!!! Kollade detta. Beskrivningen är för ett snitt. Sedan skiljer det på individnivå, precis som du skriver själv "för vissa"
Har fortfarande inte fått svar från L Jan om vad som var fel med 3 utropstecken, jag tolkar det som Läkartidningen (och jag) hade rätt.

P
Intet Intet skrev:
Eftersom du tycker det är besvärligt med kontanter fick jag uppfattningen att du var så ung att du aldrig använt kontanter. För hur kan man annars se det som tidigare gick galant, nu som besvärligt?

Vi har nog inte samma uppfattning av betydelsen av ordet "besvärligt".
Att stoppa ner handen i fickan och fiska upp några mynt, är inte besvärligt för mig men uppenbart för dig.

Såklart du inte hittar dom i byrålådan. De har ju redan gått ut😁.
Nja, möjligtvis blivit utburna om vi ska vara petiga 😉

• Haha
Intet
  • Laddar…
N najaden skrev:
[länk]
I princip skulle det räcka att anonymt anmäla ett antal starka opinionsbildare för att få stopp på TS totala dårskap.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
I princip skulle det räcka att anonymt anmäla ett antal starka opinionsbildare för att få stopp på TS totala dårskap.
Kan ingen testa? 🤔😂🍺

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M
Robert63 Robert63 skrev:
Eller ett antal av våra politiker som har lite högre poster i regeringen 🙃😉

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Eller ett antal av våra politiker som har lite högre poster i regeringen 🙃😉
Fast de skulle nog kunna slingra sig ut och sluppit ta matchen.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
M
Robert63 Robert63 skrev:
Fast de skulle nog kunna slingra sig ut och sluppit ta matchen.
Helt rätt av dig😀 Vilket innebär feltänkt av mig!😉

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Kanske skulle det vara effektivt att anonymt anmäla de handläggare på Transportstyrelsen som skrivit under på meddelanden till personer som anonymt anmälts och som nu avkrävs vidare utredning.

Som medveten anonym privatperson har jag fog för misstanken att handläggare som agerar på detta sätt knappast kan ha gjort detta i nyktert tillstånd, och bör således anmälas för vidare alkoholutredning.och ev indragning av vederbörandes körkort. Som anonym anmälare kan jag ju iofs hellre basera min anmälan på fiktiva observationer av att jag sett hur handläggaren dragit i sig sprit innan hemgång från jobbet.

Finns ett flertal anmälningar mot samma handläggare så har de förmodligen inget annat val än att utreda vederbörande, för att gå efter regelboken de säger sig följa.

• Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Kanske skulle det vara effektivt att anonymt anmäla de handläggare på Transportstyrelsen som skrivit under på meddelanden till personer som anonymt anmälts och som nu avkrävs vidare utredning.

Som medveten anonym privatperson har jag fog för misstanken att handläggare som agerar på detta sätt knappast kan ha gjort detta i nyktert tillstånd, och bör således anmälas för vidare alkoholutredning.och ev indragning av vederbörandes körkort. Som anonym anmälare kan jag ju iofs hellre basera min anmälan på fiktiva observationer av att jag sett hur handläggaren dragit i sig sprit innan hemgång från jobbet.

Finns ett flertal anmälningar mot samma handläggare så har de förmodligen inget annat val än att utreda vederbörande, för att gå efter regelboken de säger sig följa.
Problemet är väl att ingen handläggare på TS har körkort...
de kan de ju inte ha med tanke på hur de agerar ...

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är t.ex. sånt som gjorde att förtydligandet kom i mars.

Tillägg:
Transportstyrelsens beslut går att överklaga.

Att bli av med körkortet och behöva göra tester för att få tillbaks det är verkligen inte att ödelägga en människas liv. Det finns mycket annat i livet som borde kännas mycket mer ödeläggande, t.ex. en nära anhörig död, ens bostad brinner upp, ens barn får cancer eller blir skadad för resten av livet.
Med det resonemanget borde alla på en pub bli av med körkortet för de är över 0.2.
Skulle de sätta sig i en bil så...

Mer rimligt är att ett peth test som visar på hög alkoholintag följs upp med fler tester eller stickprov i vardagen.
Men att dra körkortet trots att personen inte kört onykter är allt annat än rätt.

Då borde nyblivna föräldrar få indraget körkort för de brukar inte få tillräckligt med sömn.

Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Transportstyrelsen borde också mäta våra noradrenalinnivåer för att dra in körkortet för de med aggressivt beteende.
Ett tillstånd som är nog så farligt i trafiken.
Med lite högre ambitionsnivå kommer säkert vurmarna för myndighetens åtgärder att åka dit själva och då är det nog inte så kul längre.

Att dra körkort på lösa Bolinder är inget nytt. I skiftet 70/80tal åkte jag in för fylla en midsommarafton på västkusten. Sist in, först ut ur fyllecellen. Några månader senare blev jag kallad till en "myndighet", minns inte vilken, för att komma med ett uttalande på grund av att dåvarande transportstyrelsen ville dra mitt körkort. Orsak: -jag hade det på mig i berusad tillstånd. Vilket var ett tecken på att jag skulle komma att köra berusad. Annars skulle jag inte haft körkortet på mig.
Är det ens någon av transportstyrelsenkramarna som förstår den logiken?

Det slutade med att tjänstemannen, som i detta fall var en kvinna, kollade i almanackan och utbrast: -"Det var ju midsommarafton!" Och så var den saken klar.

• Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Transportstyrelsen borde också mäta våra noradrenalinnivåer för att dra in körkortet för de med aggressivt beteende.
Ett tillstånd som är nog så farligt i trafiken.
Med lite högre ambitionsnivå kommer säkert vurmarna för myndighetens åtgärder att åka dit själva och då är det nog inte så kul längre.

Att dra körkort på lösa Bolinder är inget nytt. I skiftet 70/80tal åkte jag in för fylla en midsommarafton på västkusten. Sist in, först ut ur fyllecellen. Några månader senare blev jag kallad till en "myndighet", minns inte vilken, för att komma med ett uttalande på grund av att dåvarande transportstyrelsen ville dra mitt körkort. Orsak: -jag hade det på mig i berusad tillstånd. Vilket var ett tecken på att jag skulle komma att köra berusad. Annars skulle jag inte haft körkortet på mig.
Är det ens någon av transportstyrelsenkramarna som förstår den logiken?

Det slutade med att tjänstemannen, som i detta fall var en kvinna, kollade i almanackan och utbrast: -"Det var ju midsommarafton!" Och så var den saken klar.
Men att man alls ska behöva utsättas för dylika bedömningar på dessa grunder är ju enbart bisarrt.

• Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Men att man alls ska behöva utsättas för dylika bedömningar på dessa grunder är ju enbart bisarrt.
Precis så. Det funkar bara, tack vare att vi svenskar älskar våra myndigheter i tron av att de vill oss väl. Fasaden börjar tack och lov krackelera.

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Men som sagt, kanske en idé att anmäla handläggare som skickar ut dylikt baserat på anonyma anmälningar, där får de personlig erfarenhet av vad det anonyma angiverisystemet får för konsekvenser om de inte begripit detta innan. Givetvis bara en av många sätt. Detta *måste* få ett tvärstopp här och nu. Helt obegripligt att detta öht finns i vårt land. Skamligt och ovärdigt en rättsstat, ovärdigt vårt land Sverige.

• Gilla
  • Älska
djanlov och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.