181 165 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
En liten fundering bara. Om det nu är 42 fall i Faluns förvaltningsrätt och det finns fler förvaltningsrätter att överklaga PE th tester som lett till indragna körkort. Då är det väl troligt att mörkertalet är väldigt stort. 😏 och nej BirgitS det är inte att konspirera. Det är en alldeles seriös fundering från min sida.🤔 Dessutom 10 st bara för 2025 i en förvaltningsrätt. En kan ju undra vart det slutar?
Hej! Plöjt igenom tråden, gjorde ett konto för ett varningens finger ang. Peth tester.
På mig tas peth på min vc pga körkortstillstånd.
Dessa syns EJ! På 1177 I journal! (Norrbotten) Jag måste begära provsvar! Så ni vet! Vet inte om blitt nått ändrat pga journal system.. Dom säger bara det inte syns pga "inscannad" 🙄 vad det nu betyder. 🤔.. Hursomhelst.. Jag måste be om provvärden. Mvh /H
Dessa syns EJ! På 1177 I journal! (Norrbotten) Jag måste begära provsvar! Så ni vet! Vet inte om blitt nått ändrat pga journal system.. Dom säger bara det inte syns pga "inscannad" 🙄 vad det nu betyder. 🤔.. Hursomhelst.. Jag måste be om provvärden. Mvh /H
Skumt!!!!H Harcan skrev:Hej! Plöjt igenom tråden, gjorde ett konto för ett varningens finger ang. Peth tester.
Man skulle vilja veta vem och vilken avdelning på TS (eller den myndighet som beslutat) som tog beslutet att begära det från VC/HC och andra vårdinrättningar.
Någonstans sitter någon som tagit beslutet (av tveksamma skäl?) och det ligger en hund begraven eftersom det smusslas och myglas med att provet tas.
Det verkar vara viktigare att allmänheten INTE får veta att provet tas än att provet faktiskt visar ett resultat. Skumt och det är naturligt att man blir kraftigt skeptisk mot hur myndigheterna agerar.
Någonstans sitter någon som tagit beslutet (av tveksamma skäl?) och det ligger en hund begraven eftersom det smusslas och myglas med att provet tas.
Det verkar vara viktigare att allmänheten INTE får veta att provet tas än att provet faktiskt visar ett resultat. Skumt och det är naturligt att man blir kraftigt skeptisk mot hur myndigheterna agerar.
Det råkar jag veta. Det är Förste Rådssekreterare inom Centralförvaltningsöverkommandot som i samråd med Sanningsministeriet och Europeiska Alkoholnämndsöverbyrån som gör det. (Månadspeng: 250 000 kr, skattefritt.)F Festlund skrev:Man skulle vilja veta vem och vilken avdelning på TS (eller den myndighet som beslutat) som tog beslutet att begära det från VC/HC och andra vårdinrättningar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Nej, nu hittar du på. Jag har inte skrivit något sånt. Det är du som borde skämmas som hittar på!RoTe skrev:
Naturligtvis inte. Jag har inte heller påstått det.Fotografen skrev:
Nej, naturligtvis inte.RoTe skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Det är ju antal överklagande och inte antalet som som har förlorat körkortet bara pga. 2 för höga PEth-värden. En helt annan sak.M Mrs November skrev:
Överklaga kan ju alla i gruppen om 430 st göra.
Mörkertal om vad?M Mrs November skrev:En liten fundering bara. Om det nu är 42 fall i Faluns förvaltningsrätt och det finns fler förvaltningsrätter att överklaga PE th tester som lett till indragna körkort. Då är det väl troligt att mörkertalet är väldigt stort. 😏 och nej BirgitS det är inte att konspirera. Det är en alldeles seriös fundering från min sida.🤔 Dessutom 10 st bara för 2025 i en förvaltningsrätt. En kan ju undra vart det slutar?
Antalet ungefär 40 st gällde antalet som fått körkortet indraget bara pga. 2 för höga PEth-resultat.
Överklaga kan alla 430 göra, fast läkaren då i ungefär 390 fall har uppgett ytterligare orsaker till varför hen anser att körkortsinnehavaren är olämplig att köra ett fordon.
Olika saker.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Det finns ingen sån begäran. Läkaren bestämmer när hen anser att en person är olämplig att köra bil etc. och skickar då in en anmälan om att personen är olämplig till Transportstyrelsen.F Festlund skrev: