đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±

• Wow
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tycker det lÄter vÀldigt trÄkigt om nÄgra alkoholister missas dÀrför att de nu vÀgrar PEth-tester, sÄ deras alkoholism inte upptÀcks utan de fortsÀtter köra onyktra, tills de dödar eller skadar nÄgon annan, eller sig sjÀlv. Mycket sorgligt för de som drabbas och dyrt för samhÀllet.
Du missar en liten pikant bagatell. NÀmligen att alkoholister ger blanka tusan i om de har körkort eller inte nÀr det Àr brÄttom till systemet.

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tycker det lÄter vÀldigt trÄkigt om nÄgra alkoholister missas dÀrför att de nu vÀgrar PEth-tester, sÄ deras alkoholism inte upptÀcks utan de fortsÀtter köra onyktra, tills de dödar eller skadar nÄgon annan, eller sig sjÀlv. Mycket sorgligt för de som drabbas och dyrt för samhÀllet.
Det som Àr trÄkigt Àr att du inte tycks förstÄ att det som Àr straffbart Àr att köra fordon i alkoholpÄverkat tillstÄnd. Det har inte pÄvisats nÄgra belÀgg varken i trÄden eller i den övriga verkligheten, sÄvitt vi kan se, att "högt" PEth-vÀrde - efter godtycklig norm - skulle vara korrelerat med ökad sannolikhet att föraren kör onykter. DÀrmed Àr detta uppmÀtta PEth-vÀrde irrelevant i frÄgan om körkortsinnehav.

Som sagts upprepade gÄnger, vill vi fÄ bort onyktra förare frÄn vÀgnÀtet sÄ fÄr polisen orka sig ut och köra gamla hederliga blÄstester. Finns inget annat rÀttssÀkert sÀtt.

• Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
H Harald BlÄtumme skrev:
Som sagts upprepade gÄnger, vill vi fÄ bort onyktra förare frÄn vÀgnÀtet sÄ fÄr polisen orka sig ut och köra gamla hederliga blÄstester. Finns inget annat rÀttssÀkert sÀtt.
👍👍👍

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
N najaden skrev:
[lÀnk]
Nu skulle jag ju inte öppna en lÀnk till Aftonslasket men rubriken sÀger vad vi behöver veta - "Transportstyrelsegate"... Den myndigheten har haft groteska problem med sin ledning, vilket jag och mÄnga har pÄpekat flera gÄnger. Vi behöver en DOGE-motsvarighet mer Àn nÄgonsin. Men Sverige blir sannolikt sist av alla, som vanligt.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Nu skulle jag ju inte öppna en lÀnk till Aftonslasket men rubriken sÀger vad vi behöver veta - "Transportstyrelsegate"... Den myndigheten har haft groteska problem med sin ledning, vilket jag och mÄnga har pÄpekat flera gÄnger. Vi behöver en DOGE-motsvarighet mer Àn nÄgonsin. Men Sverige blir sannolikt sist av alla, som vanligt.
FörstĂ„r hur du menar gĂ€llande blaskan 😁
NÄn gÄng ibland lyckas dom ÀndÄ ..

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Vad i herrans namn har detta med trÄdens Àmne att göra? Vill du diskutera lÀmpligheten i att köra onykter föreslÄr jag att du startar en ny trÄd för det Àr vÀldigt OT hÀr!
Var det sÄ besvÀrande att jag skrev vad ditt inlÀgg skulle leda till sÄ att du vill förbjuda mitt inlÀgg?

Sen verkar du ju ha helt missat resten av meningen (ung. 35 ord), nÀr du rycker ut bara 5 ord, och hela meningen handlar ju uppenbarligen om PEth-tester och dÀrför var den on-topic.
Brist pÄ sakargument?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
Men lÀgg ner @BirgitS trÄden handlar om PEth och du drar gÄng pÄ gÄng upp rattonykterhet.

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
V Ville_Vessla skrev:
Det stÄr ju ca 40 i din egen bild. Vad mer behöver du, lÀs vad dy sjÀlv postat.
Jag vet det och jag vet ocksÄ att Mrs November skrev att det ska vara exakt 42 och jag har frÄgat om kÀllan till det. Det Àr naturligtvis bÀttre med ett exakt vÀrde Àn ett ungefÀrligt vÀrde sÄ dÀrför frÄgade jag om var det stÄr att det Àr 42.

BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Men lÀgg ner @BirgitS trÄden handlar om PEth och du drar gÄng pÄ gÄng upp rattonykterhet.
TrÄkigt att du inte fattar att det hÀnger ihop.
PEth-tester ger för höga vÀrden för alkoholister och alkoholister kör onyktra. Alkoholism kan alltsÄ upptÀckas genom att ta PEth-tester, inte enbart PEth-tester med det Àr en del i en sÄn utredning.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS
M Mrs November skrev:
LÀs mitt tidigare inlÀgg sÄ ser du exakt var du ska leta.
Nej, jag kan inte hitta 42 nÄgonstans.

BirgitS
H Harald BlÄtumme skrev:
Det som Àr trÄkigt Àr att du inte tycks förstÄ att det som Àr straffbart Àr att köra fordon i alkoholpÄverkat tillstÄnd. Det har inte pÄvisats nÄgra belÀgg varken i trÄden eller i den övriga verkligheten, sÄvitt vi kan se, att "högt" PEth-vÀrde - efter godtycklig norm - skulle vara korrelerat med ökad sannolikhet att föraren kör onykter. DÀrmed Àr detta uppmÀtta PEth-vÀrde irrelevant i frÄgan om körkortsinnehav.
Och du tror inte att alkoholister som kör onyktra har höga PEth-vÀrden?

RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
TrÄkigt att du inte fattar att det hÀnger ihop.
PEth-tester ger för höga vÀrden för alkoholister och alkoholister kör onyktra. Alkoholism kan alltsÄ upptÀckas genom att ta PEth-tester, inte enbart PEth-tester med det Àr en del i en sÄn utredning.
Det Àr helt otroligt att du anser att bara för att man har ett högt PEth vÀrde Àr man bÄde alkoholist samt att man kör rattonykter. Du borde skÀmmas! Körde Linn som varit en huvudkaraktÀr i debatten ambulans onykter? NEJ! Det finns bevisat.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.