Det var inga kabelskor där under, bara såna där plastkontakter. I alla fall vad jag kunde se

G
K kahnilainen skrev:
Nu jäklar. Bestämde mig för att göra som du sa, men passade på att först skruva lös och kika under själva hällen. Petade på de få kontaktdon som jag kunde komma åt och la tillbaka den på plats. Bad sambon starta igång medan jag satt bakom för att mäta ev spänningsfall. Vips så startar åbäket. Nu är allt skruvat ihop och den fungerar fint. Har inte en aning om vad som fixade problemet mer än att det var glapp under hällen.
Fungerar den fortfarande? Köpte en beggad EKD60760X och fick den installerad i fredags med ny matning från central. Idag söndag lade den av och visar E8.

Gamla spisen la ugnen av på :crysmile::crysmile::crysmile:

Den fungerar, men ibland krånglar hällen, då funkar det oftast att banka lite på den... Så det är fortfarande något glapp någonstans. Ska nog beställa service/lagning från elektro lux för jävlar i helvete vad nöjda vi är med den!

G
K kahnilainen skrev:
Den fungerar, men ibland krånglar hällen, då funkar det oftast att banka lite på den... Så det är fortfarande något glapp någonstans. Ska nog beställa service/lagning från elektro lux för jävlar i helvete vad nöjda vi är med den!
Det var SBS. Vi är inte riktigt vana med en spis som drar så mycket ström. Dammsög lite, körde ett elelement och en luftavfuktare och det räckte tydligen inte riktigt till utan en huvudsäkring gick. Bytte säkring och hällen hoppade igång igen.

Håller med annars, det är en fantastiskt bra spis!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.