1 275 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Pergolatak
Hjelp til å få produsert pergolatak i tyg.
Är också på jakt efter ett segeldukstak till min nybyggda pergola. Hur kommer du att fästa upp det och har du bett dem sätta i något typ av stag med jämna mellanrum i tyget?yonna skrev:
6 öljetthål med lina som fästs över balken. I andra änden ligger en insydd lättmetallstång som gör att duken håller sig slät. Duken spänns med block och bygel. Numera har jag också öljetter i sidorna som gör att jag kan hissa upp duken vid hårt väder.
Den lokala segelduksmakaren har tyvärr flyttat men mina två ursprungliga tak satt uppe april-oktober i ur och skur och taken höll i 12 år.
Mina tak sitter i en ramkonsyruktion som finns längs husets långsidor. Egentligen inte en pergola men principen bör vara densamma. Solen är obarmhärtig här på Österlen och tak i någon form är nödvändigt.
Den lokala segelduksmakaren har tyvärr flyttat men mina två ursprungliga tak satt uppe april-oktober i ur och skur och taken höll i 12 år.
Mina tak sitter i en ramkonsyruktion som finns längs husets långsidor. Egentligen inte en pergola men principen bör vara densamma. Solen är obarmhärtig här på Österlen och tak i någon form är nödvändigt.
Redigerat:
Klicka här för att svara