Vi ska bygga en pergola ca 4x4 m och utan tak på en takterrass på fjärde våningen och har ingen möjlighet att borra. Vår tanke är att förankra stolparna i stora plåtlådor ca 1700x 60 och 40 höga som också ska fungera som planteringskärl. Vi undrar hur tjock plåten bör vara i dessa lådor. Vi har också haft en tanke om att använda oljefat som vi halverar och sammanfogar tre och tre. Vill gärna ha synpunkter på detta, tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.