Fick precis samtal från Säljansvarig på Pergo och de går nu också med på att stå för kostnaden att få golven utbytta dvs utrivning samt läggning av nytt golv. Jag har dock fått kämpa för att dels få golvet utbytt överhuvudtaget samt att de även ska stå för kostanden av omläggningen av golven.
Ville mest dela med mig om någon får liknande problem så Ni vet vad man kan kräva av Pergo.

Jag har Natural Touch Ek i köket, vardagsrummet, hallen och i två sovrum. Kan hålla med om att det blir lite fläckar men jag får alltid bort dom. Väldigt nöjd med golvet.

Du kanske inte har Pergo´s natural touch golv från 03/04? I vilket fall som så gick inte dessa fläckar bort ens med deras eget medel de skickade ut.

Jag tror att golvet i vardagsrummet kan vara omkring där.

Brukar göra rent mina golv med H2O - mopp.. som säljs via tv. Fungerar väldigt bra.
Dock kan det ibland bli kvar fläckar på enstaka ställen.. som syns när ljuset faller utifrån. Men som sagt.. får även bort dessa fläckar om jag tar lite koncentrerat rengöringsmedel och sedan torkar av men en blöt trasa och sen efter det "polerar" med en torr handduk.

Jag talade med Pergos säljchef för Sverige och han sa att de hade ett produktionsfel på de golv med "matt finish" för en del av leveranserna från 03/04. Vi var/är långt ifrån ensamma om detta problemet. Du hade möjligtvis tur och fick golv från en leverans/batch som var OK. Jag erbjöd även Pergo att komma ut och själva försöka ta bort fläckarna, vilket de avböjde med hänvisning til ovan info. Våra fläckar gick alltså inte bort hur vi än försökte, utan var bestående och just därför byttes golvet ut i 2 rum. Vi har Pergos laminatgolv i ett flertal rum i huset och de är kanonfina och vi har inga som helst problem med att få bort ev. fläckar.

OK. Vilken tur jag haft :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.