Byggahus.se

PERGO Natural Touch

1. S
    Medlem · 4 inlägg

Stefan_N

Medlem
    När vi la in nytt golv i vårat nya kök så valde vi Pergo Natural Touch vit furu. Det går inte att få snyggt, man ser fotavtryck fast det är nyskurat. Det ser smutsigt ut hela tiden.

Min syster och hennes vännina har samma problem.

Är det fler som har samma erfarenhet ifrån detta golv????

Kan vara bra att veta nu när vi har beslutat oss för att ringa till Pergo.

2. M
    Medlem · 6 inlägg

morgoth

Medlem

Re: PERGO Natural Touch

Vi har precis samma problem. Hustrun klagar ideligen och säger jämt att hon ska ringa Pergo. Fotavtrycken syns direkt på nybonade golv och det ser skitigt ut.

Har ni haft någon framgång med Pergo? Vi byter gärna ut våra (50 kvm) fast de annars ser görsnygga ut.

3. S
    Medlem · 4 inlägg

Stefan_N

Medlem

Vi tänkte samla på oss lite, ifrån andra innan vi ringer. Men ett samtal till Pergo kommer nog att ske i nästa vecka.

4. S
    Medlem · 4 inlägg

Stefan_N

Medlem

Nu börjar det hända grejer :).

Idag pratade vi med Pergo och han erkände att dom har haft problem med "vissa leveranser". Vi ska nu kostnadsfritt få åka och hämta ett specialmedel som vi ska prova. Om det inte skulle funka med detta medel så skulle vi höra av oss.

Kul va..... ;D

5. B
    Medlem · 55 inlägg

Benno_

Medlem

"Kostnadsfritt" när ni både får åka och hämta samt behandla själva. Be om en fri omläggning eller motsvarande pengar. Här blir ni ju försökskaniner gratis.

6. S
    Medlem · 4 inlägg

Stefan_N

Medlem

Du har rätt Benno, men vi är för mesiga.

Vi provar det här först och sen så försöker vi ta i med hårdhandskarna. ;)

7. TCM
    Medlem · Östergötland · 136 inlägg

TCM

Medlem

Lyfter tråden.

Är själv förtjust i PERGO Natural Touch (Ek rustik blockad natur), men blir lite tveksam när jag läser detta. Är det några fler som har upplevt detta eller är detta enstaka händelser? Är det något som har blivit åtgärdat av Pergo? Eller är det bara några av Natural Touch golven som drabbas?
    ???

8. F
    Medlem · 219 inlägg

Fredrik_J

Medlem

Inte bra. Natural Touch är min favorit till sovrummet....

9. TCM

TCM

Medlem

;)

10. T
    Medlem · 3 inlägg

taikon

Medlem

Hej
    Vill bara säga att vi har lagt in PERGO Natural Touch (Ek rustik) i vårat entre/kök/vardagsrum ca64m2 för ca 2 månader sedan och vi är mycket nöjda. Ger fin träkänsla trots att det ju är plast. Vi har inte lagt märke till några avtryck ännu, men ek rustik är ju mycket mörkare än vit furu. Vi hade tänkt lägga ett ljusare natural touch golv på övervåningen, men man blir lite tveksam när man läst det här.

11. TCM

TCM

Medlem

Det låter bra för jag gillar fortfarande golvet :)

12. L
    Medlem · 225 inlägg

lnu

Medlem

Fler kommentarer om Pergo Natural Touch efterlyses!
    Funderar själv på någon utav ekvarianterna. Skulle vilja ha en som är snäppet mörkare än vad vanlig ek ser ut att vara på pergos hemsida - är rustik för mörkt? Hur är det med känslan (läs=utseendet) av oljad ek?
    Tacksam för svar.

13. C
    Medlem · Kronoberg · 107 inlägg

Cribo

Medlem

Fungerade specialmedlet? Vi är i samma sits och är nyfikna på om det blev bättre? ???

14. TorpAnders
    Medlem · Västmanland · 1 067 inlägg

TorpAnders

Medlem
    Hur har det gått?

Jag har precis beställt 40m2 och får nu stora frossan, hur illa är det med ljus fura i sovrum?

15. S
    Medlem · skåne · 11 inlägg

sarabergstrand

Medlem

PERGO Natural Touch

Vi köpte 30 kvm ur Natural Touch serien vintern 2004, det ena var "038102 Ek klassisk, blockad, natur" och det andra var "038152 Furu, grå, natur" och efter ett litet tag upptäckte vi att det blev bestående fläckar, ser ut lite som fotavtryck och dessa går inte bort. Det syns väldigt tydligt i dagsljus. Vi kontaktade efter ett år eller två Pergo och de skickade då ut ett rengöringsmedel som inte heller hjälpte. Nu har vi dragit det en andra runda hos Pergo och de har, utan att besöka vårt hus för att inspektera golven, godkänt att vi plockar ut ett vafritt golv från Pergo. Vi anser dock att de också bör stå för omläggnings kostnaden men hitttills har de inte gått med på det. Är det någon som fått Pergo att stå för omläggnings kostnaden?

Jag blev glad när jag hittade denna tråden och insåg att det faktiskt var fler som hade samma problem med just denna serie hos Pergo. Inför 2008 så har Pergo tagit bort "Natural Touch" serien men lagt in samma golv under "Orginal" serien men med ytan som "natural touch".

Jag tror inte att problemen med ytan egentligen är avhjälpta ännu, Pergo har i vart fall undvikit att besvara min fråga på om det är löst på golven med "narural touch" ytan då jag verkligen tycker om dessa golv. Men p.g.a att de ej kan bekräfta att det är löst vågar jag inte byta till samma golv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.