Vi har köpt en villa från 1924 och ska lägga Pergo laminatgolv i köket. Min fråga är hur jag ska lägga det när sockeln för köksbänk,diskmaskin etc är borttagen. Ska man lägga en list som ”bromsar” golvet på baksidan eller ska man sätta dit sockeln igen och lägga golvet därifrån. Man vill ju gärna ha det så snyggt som möjligt. Har aldrig lagt golv tidigare men tänkte försöka mig på det. Lägger in en bild på hur det ser ut just för tillfället. Vore supertacksam för tips,råd och support!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Välkommen till forumet!
Det är vanligt att man lägger golvet fram till skåpens ben och så låter man sockeln dölja kanten. Men under vitvaror som står på golvet måste man lägga golvet ända fram till väggen så att det går att dra fram vitvaran utan att den fastnar på en kant.
Det är vanligt att man lägger golvet fram till skåpens ben och så låter man sockeln dölja kanten. Men under vitvaror som står på golvet måste man lägga golvet ända fram till väggen så att det går att dra fram vitvaran utan att den fastnar på en kant.
Tack för informationenBirgitS skrev:
Klicka här för att svara

