3 516 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
PEM-slang som avlopp
Vart i Sverige är vi? Kan kontinuerligt vatten genom slangen vara ett alternativ vid minusgrader?
Min backspolning går en gång per dygn och den töms via en 25mm slang utomhus ovanpå marken. Jag har hittills klarat mig utan problem iom att den går varje natt och att vintern på västkusten är mild. Lämnade den dock lätt rinnande i början av december för att den inte skulle frysa. Om din är nedgrävd så krävs ännu mindre (men min är iofs bara tio meter).
Min backspolning går en gång per dygn och den töms via en 25mm slang utomhus ovanpå marken. Jag har hittills klarat mig utan problem iom att den går varje natt och att vintern på västkusten är mild. Lämnade den dock lätt rinnande i början av december för att den inte skulle frysa. Om din är nedgrävd så krävs ännu mindre (men min är iofs bara tio meter).
Västeråstrakten. Intressant att det fungerar för dig med ovanjordslösning, antar att du har fint fall då. Det är helt klart en tanke, men jag är rädd att vattnet hinner kylas under fryspunkten hos mig då röret är avsevärt mycket längre så det blir nog att gräva.pacman42 skrev:
Vart i Sverige är vi? Kan kontinuerligt vatten genom slangen vara ett alternativ vid minusgrader?
Är det inte väldigt mycket att backspola så ofta...
Själv har jag 14 dagar mellan mina.
Men iallafall
Det är inte salt i allt vattnet som spolas.
Första är utan salt...
Andra är med salt och sista är utan salt.
Själv fångar jag upp saltdelen och använder på sommaren på grusvägen
Själv har jag 14 dagar mellan mina.
Men iallafall
Det är inte salt i allt vattnet som spolas.
Första är utan salt...
Andra är med salt och sista är utan salt.
Själv fångar jag upp saltdelen och använder på sommaren på grusvägen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden